Od MXGP až po americký superkros a motokros jezdí oficiální jezdci Yamahy každý závod na 100 % a posouvají hranice. Takže pokud hledáte neporazitelný závodní motocykl ve stylu továrního týmu, dobře si prohlédněte model YZ450F Monster Energy Racing Edition.
Zcela nový model YZ450F 2023, postavený na nejlepším výkonu a odpružení ve své třídě, se může pochlubit ještě vyšším výkonem, lepší ovladatelností, nižší hmotností, novou a užší kapotáží s vylepšenou ergonomií a novou generací aplikace Power Tuner – to vše při zachování pověstné jednoduchosti, díky níž jsou rychlí jezdci ještě rychlejší. Tohle je určitě jedna z nejkrásnějších sériových motokrosových motorek, které jsme kdy postavili.
Nový lehký hliníkový rám a vylepšené odpružení KYB přináší to, co potřebujete k vítězství – přesnost v zatáčkách a stabilitu v přímém směru. A nová kompaktní, těsně slícovaná kapotáž poskytuje jezdci díky upravené ergonomii neomezenou pohyblivost a maximální kontrolu při akceleraci, brzdění i zatáčení.
Máte už něco za sebou – a teď je čas pořídit si motorku, o které jste vždycky snili. Model YZ450F Monster Energy Yamaha Racing Edition nabízí nefalšovaný styl továrního týmu, inspirovaný motocykly vítězných závodních týmů MXGP. Tento exkluzivní balíček obsahuje kompletní sadu grafiky Monster Energy na blatníky, kryty, boční panely a chrániče vidlice, která podtrhne čistě závodní DNA motocyklu.
Díky zvýšení výkonu o 5 % v celém rozsahu otáček a vyššímu výkonu v nejvyšších otáčkách se jedná o nejvýkonnější motor, který jsme kdy v modelu YZ450F Monster Energy Yamaha Racing Edition použili. Tento lehký a kompaktní nový motor s novým pístem, lehkým válcem a přepracovaným klikovým ústrojím dodává velký točivý moment s lineárním průběhem, takže budete mít dostatek snadno ovladatelného výkonu při jakýchkoli otáčkách.
Klíčovým prvkem modelu YZ450F Monster Energy Yamaha Racing Edition je sání umístěné vpředu, které vám poskytne skutečnou konkurenční výhodu. Kvůli zvýšení výkonu jsme sací otvor přepracovali tak, aby umožňoval mnohem přímější cestu k hlavě válce. V kombinaci s většími, 39mm titanovými sacími ventily umožňuje tento vysoce účinný systém sání zvýšit horní hranici otáček motoru o 500 ot./min a dosáhnout vyššího výkonu.
Kvůli zpracování vyššího výkonu je model YZ450F Monster Energy Yamaha Racing Edition vybaven odolnou a kompaktní jednodílnou ocelovou spojkou, která snižuje hmotnost motoru o 0,75 kg a zmenšuje šířku motoru o 8,5 mm. Místo běžných vinutých pružin jsou použity nové kotoučové pružiny, které zlepšují citlivost a dovolují mnohem lehčí stisk páky.
Kvůli celkovému zvýšení výkonu motoru je stroj osazen také nově navrženou převodovkou. Vzdálenost mezi hnacími hřídeli byla zvětšena a byl zvětšen průměr každého převodového kola tak, aby se snížila hmotnost a současně zvýšila pevnost pětistupňové převodovky.
Dvojitý hliníkový kolébkový rám byl přepracován tak, aby byl motocykl YZ450F Monster Energy Yamaha Racing Edition lehčí a obratnější. Tuhost kolejnic nádrže byla optimalizována tak, aby se dosáhlo lepšího tlumení nárazů díky kontrolovanému ohybu, zatímco šikmá trubka a příčná trubka byly vyztuženy kvůli zajištění vysoké úrovně stability a přesného zatáčení.
Lehké blatníky, boční panely a kryt airboxu k sobě dokonale přiléhají a úzké kryty společně se zmenšenou šířkou uprostřed motocyklu umožňují rychlé přenášení váhy těla, což zlepšuje jízdní vlastnosti. A kvůli optimální ovladatelnosti má model YZ450F Monster Energy Yamaha Racing Edition plochou horní stranu od zadní části sedla až po přední část airboxu.
Špičkové přední vidlice KYB s citlivostí na rychlost a lehký zadní tlumič jsou vybaveny novými ventily navrženými pro lepší tlumení nárazů a zlepšení trakce. Kvůli snazšímu nastavení odpružení jsou vidlice vybaveny ručním regulátorem kompresního tlumení – a každý jezdec má přístup k radám ohledně nastavení odpružení v mobilní aplikaci Power Tuner.
Zcela nový model YZ450F Monster Energy Yamaha Racing Edition je vybaven novým systémem kontroly trakce se dvěma úrovněmi asistence a možností úplného vypnutí. Pomocí aplikace Power Tuner lze snadno zvolit preferovanou úroveň kontroly trakce, aby vyhovovala různým povrchům trati a různým povětrnostním podmínkám.
Pro ještě rychlejší starty je systém řízení rozjezdu motocyklu YZ450F Monster Energy Yamaha Racing Edition vylepšen o novou funkci „omezení otáček“, kterou lze nastavit na maximální otáčky v rozmezí od 6 000 do 11 000 v krocích po 500 otáčkách za minutu. Tato funkce umožňuje jezdci po zahájení závodu přidat plný plyn a soustředit se jen na holeshot v první zatáčce.
Aplikace Power Tuner obsahuje novou funkci „Quick Setting“, která umožňuje snadno zvolit preferovaný charakter motoru od „Smooth“ (Kultivovaný) po „Aggressive“ (Agresivní). Nová funkce měření času na kolo umožňuje sledovat, jak se zdokonalujete, a v sekci často kladených dotazů zjistíte, jak vybrat to nejlepší nastavení odpružení pro libovolnou situaci.
Kvůli zvýšení hbitosti šasi jsme snížili hmotnost a přesunuli ji více do středu. Mnoho dílů jsme přepracovali, abychom hmotnost včetně náplní snížili na 109 kg. Kromě toho je nový model YZ450F Monster Energy Yamaha Racing Edition vybaven vylepšeným chladicím systémem, rozvodovým řetězem, napínákem a ojnicí za účelem prodloužení životnosti.
Kromě toho, že je motocykl YZ450F Monster Energy Yamaha Racing Edition rychlejší, lehčí a výkonnější, je také navržen tak, aby vyhovoval jezdcům různých velikostí a postav. Nové, plošší sedlo je o 10 mm vyšší, zatímco výška stupačky je o 10 mm nižší, což poskytuje o 20 mm více prostoru pro nohy. Řídítka byla posunuta kvůli zlepšení ergonomie jízdy.
Obecné | |
Barva | černá |
Značka | Yamaha |
Rozměry | |
Celková délka | 2180 mm |
Celková šířka | 825 mm |
Celková výška | 1275 mm |
Minimální světlá výška | 350 mm |
Objem olejové nádrže | 1,2 l |
Objem palivové nádrže | 6,2 l |
Pohotovostní hmotnost | 109 kg |
Rozvor kol | 1480 mm |
Výška sedla | 965 mm |
Výška sedla rozsah | nad 900 mm |
Motor | |
Karburátor | vstřikování paliva |
Kompresní poměr | 13 : 1 |
Koncový převod | řetěz |
Převodovka | 5rychlostní, stálý záběr |
Systém mazání | se suchou skříní |
Systém startování | Elektrickým |
Systém zapalování | TCI |
Typ motoru | 4taktní, Kapalinou chlazený, DOHC, 4ventilový, Jednoválec |
Typ spojky | Mokrá, vícelamelová |
Vrtání x zdvih (mm) | 97 x 60,8 mm |
Zdvihový objem | 450 cm3 |
Podvozek | |
Přední brzda | Hydraulická jednokotoučová O 270 mm |
Přední pneumatika | 80/100-21 51M s duší |
Přední zdvih | 310 mm |
Rám | Hliníkový, dvojitý kolébkový |
Stopa | 120 mm |
Systém předního odpružení | Teleskopická vidlice upside down |
Systém zadního odpružení | Kyvná vidlice (kloubové odpružení) |
Úhel sklonu | 26° 55' |
Zadní brzda | Hydraulická jednokotoučová O 240 mm |
Zadní pneumatika | 120/80-19 63M s duší |
Zadní zdvih | 315 mm |