CBR. Tři velmi zvláštní písmena. Ale není snadné je používat. Je třeba si je zasloužit. Což CBR500R splňuje díky sportovně zaměřenému designu, který zahrnuje kryty s křidélky zlepšující aerodynamiku při vysokých rychlostech. Jízdní poloha je agresivní, řídítka jsou připevněná v závodním stylu a nové hliníkové stupačky posunuté dozadu, abyste mohli snadno zaujmout závodní polohu. Radikálnost je jen umocněna krásným rudým provedením s propracovanými detaily. Říká se, že pokud vypadá rychle, je rychlý. A při pohledu na model CBR500R s jeho úžasným novým lakem a grafickými prvky nemůžeme než souhlasit.
Klikaté silnice před vámi? Ovládněte je. Všechny. Ovládněte každý pozdní naklápění do zatáček, vrchol i výjezd. Nová 41mm vidlice Showa Separate Function Fork Big Piston (SFF-BP) USD odděluje tlumení od pružení a poskytuje pružnou odezvu, zejména při brzdění z rychlosti s citem pro přilnavost přední pneumatiky. Zadní tlumič Showa má upravené tlumení, zatímco nová odlehčená kola a kyvná vidlice – a také větší posun hmotnosti dopředu – ještě více zlepšují ovladatelnost.
Pokud je to váš první motocykl pro řidičské oprávnění skupiny A2, je to skvělý začátek. Kapalinou chlazený osmiventilový řadový dvouválec dodává výkon 35 kW při 8 600 ot/min. Maximální točivý moment přitom je 43 Nm při 6 500 ot/min. Nebojí se vysokých otáček, je nesmírně zábavný, velmi návykový a doprovází ho vzrušující burácení výfuku při vytáčení do červené oblasti otáčkoměru. Tahle odvaha a nebojácnost jde ruku v ruce se sebevědomým rudým lakem s efektními detaily. A stejně jako jeho větší příbuzný CBR má antihoppingovou spojku na šestistupňové převodovce, která usnadňuje řazení nahoru a zvládá zablokování zadního kola při tvrdém řazení dolů.
CBR500R poutá pozornost, ať jede kamkoli. Obzvlášť v nepřehlédnutelné rudé. Dvojitý ostře řezaný světlomet LED budí respekt a poskytuje větší množství světla, čímž zlepšuje viditelnost v noci. Doplňují je směrová světla a koncové světlo LED. Negativní přístroje LCD zahrnují rychloměr, otáčkoměr se sloupcovým grafem, dvě denní počítadla kilometrů, ukazatel hladiny paliva / spotřeby a ukazatel rychlostního stupně. Nechybí ani indikátor řazení nahoru, který je nastaven na 8750 ot./min, ale lze jej nastavit v krocích po 250 ot./min.
Všechno je hned jasné. CBR500R je pořádně nabroušený. Agresivní aerodynamický kryt, který vychází z naší závodní DNA, obsahuje aerodynamická křidélka a zdobí ho nové barvy a grafické prvky inspirované závody. Sportovní kořeny jsou totiž nepřehlédnutelné v radikálním červeném provedení s rafinovanými grafickými prvky v černé a bílé.
Motocykl CBR500R jsme zásadně vylepšili. Nové 41mm vidlice Showa Separate Function Fork-Big Piston (SFF-BP) USD poskytují vynikající kontrolu a cit pro sportovní jízdu, zejména při naklápění do zatáček a brzdění z vysokých rychlostí.
Nové dvojité 296mm kotouče a dvoupístkové třmeny Nissin s radiálním uložením poskytují silný, progresivní brzdný výkon bez větší setrvačnosti než jeden kotouč – takže můžete rychleji manévrovat.
Nová kola nyní používají pětipaprskový vzorek a snižují neodpruženou hmotnost – což umožňuje rychlé překlápění ze strany na stranu – a kyvná vidlice má rovněž novou, lehčí a vysoce výkonnou konstrukci.
Tenhle motor je zrozen pro špičkové výkony. Díky optimalizovanému nastavení jednotky ECU nabízí citlivý točivý moment ve středním pásmu pro působivou akceleraci ze zatáček a zaručeně vzrušující jízdu až do červené oblasti otáčkoměru.
Pro jízdu svižným tempem zobrazuje negativní přístrojový panel LCD okamžitě potřebné informace, navíc obsahuje ukazatel zařazeného převodového stupně a přizpůsobitelné indikátory řazení nahoru.
Podvozek | |
ABS System | dvoukanálové s abs |
Přední brzdy | Dva 296mm kotouče Nissin, dva 4pístové třmeny, ABS |
Přední kolo | Z lehké slitiny, vícepaprskové |
Přední pneumatiky | 120/70ZR17M/C (58W) |
Přední zavěšení | Přední 41mm USD vidlice Showa |
Úhel sklonu | 25,5° |
Velikost přední pneumatiky | 160/60ZR17M/C (69W) |
Zadní brzdy | Jeden kotouč, 240 mm, 1pístový třmen, ABS |
Zadní kolo | Z lehké slitiny, vícepaprskové |
Zadní zavěšení | Prolink s jedním tlumičem s 5 úrovněmi nastavení tuhosti, kyvné rameno ze čtvercových ocelových profilů |
Obecné | |
Barva | červená |
Řidičák | A2 |
Značka | Honda |
Přístroje a elektronika | |
Bezpečnost | hiss |
Přístroje | Zobrazené funkce: digitální otáčkoměr, tachometr, palivoměr, celkové a denní počítadlo km, hodiny |
Upozornění na nouzové brždění | Ano |
Zadní světlo | LED |
Motor | |
Emise CO2 (g/km) | 80 g/km |
Karburace | El. vstřikování paliva PGM-FI |
Kompresní poměr | 10,7 : 1 |
Max. točivý moment | 43 Nm při 6 500 ot./min |
Max. výkon | 35 kW |
Motor | Kapalinou chlazený, řadový dvouválec |
Převodovka | 6 rychlostí |
Startér | Elektrický |
Vrtání škrticí klapky | 34 mm |
Vrtání x zdvih (mm) | 67 mm x 66,8 mm |
Zdvihový objem motoru | 471 cm3 |
Rozměry | |
Kapacita akumulátoru | 12 v / 7,4 ah |
Objem olejové nádrže | 3,2 l |
Objem palivové nádrže | 17,1 l |
Pohotovostní hmotnost | 192 kg |
Rozměry (D × Š × V) | 2 080 mm x 760 mm x 1 145 mm |
Rozvor | 1410 mm |
Spotřeba paliva | 3,5 l |
Světlá výška | 130 mm |
Světlomety | LED |
Typ rámu | Ocelový rám |
Výška sedla | 785 mm |
Výška sedla (rozsah) | 700-799 mm |
Závlek | 102 mm |
Převodovka | |
Ovládání spojky | řetěz |
Spojka | Vícelamelová v olejové lázni |
Stálý převod | řetěz |
Typ převodovky | 6-stupňová |