Při koupi tohoto modelu nyní získáte jako bonus poukázku na oblečení a doplňky ve výši 10 000 Kč!
Nový model Africa Twin Adventure Sports ES je opravdu výjimečný. Větší točivý moment ve středních otáčkách zaručuje výrazné zrychlení při předjíždění. Přední 19palcové kolo obuté do pneumatik 110/80-19, nižší výška sedla a elektronické odpřužení Showa-EERA™ společně zajišťují dokonalé silniční jízdní vlastnosti. Aby bylo možné naplno využít palivovou nádrž o objemu 24,8 l, poskytuje nová kapotáž a štít ochranu před větrem pro dlouhé a příjemné dny v sedle. Přesně k tomu je tento motocykl stvořený.
Čtyři výchozí jízdní režimy pokrývají většinu situací a můžete si je plně přizpůsobit pomocí dalších 2 uživatelských režimů. S převodovkou DCT je také dodáván spínač G, který zajišťuje přímější trakci v terénu.
Nové kolo s menším průměrem a širší pneumatika 110/80-19 zajišťují lepší přilnavost a citlivost předního kola a zároveň lepší ovladatelnost při každé rychlosti.
Jednotka měření setrvačnosti (IMU) měří v reálném čase aktuální jízdní podmínky motocyklu pro přesné řízení systémů HSTC, systému zamezujícího zvedání předního kola a náklonové ABS, světel pohyblivých v závislosti na řízení a mnoha dalších.
6,5palcový barevný dotykový displej s ovládáním řady funkcí včetně jízdních režimů, s Bluetooth a možností připojení chytrých telefonů s podporou funkce Apple CarPlay® nebo Android Auto® pro navigaci, hovory a audio.
Ve dvou a při plném zatížení potřebujete točivý moment pro bezproblémové předjíždění. Motor má nyní díky vyššímu kompresnímu poměru a optimalizovanému sání a výfuku točivý moment ve středním pásmu vyšší o 7 %.
Novou horní aerodynamickou kapotáž jsme tvarovali tak, aby usměrňovala proudění vzduchu kolem horní části těla a snižoval únavu při delších cestách. Výška štítu se nastavuje v 5 stupních pro flexibilní ochranu před větrem.
Čtyři výchozí jízdní režimy pokrývají většinu situací a můžete si je plně přizpůsobit pomocí dalších 2 uživatelských režimů. S převodovkou DCT je také dodáván spínač G, který zajišťuje přímější trakci v terénu.
Kapalinou chlazenému dvouválci s rozvodem OHC jsme přidali 7 % navíc a k tomu ještě mnohem vyšší výkon odspodu a ve středním pásmu otáček. Je to patrné hned při prvním otočení plynem. Díky vyššímu kompresnímu poměru 10,5 : 1, novému časování ventilů a modernizovanému sání je k dispozici stejný špičkový výkon 75 kW (101 hp) a vyšší výkon ve středních otáčkách. Elektronické ovládání plynu bylo vylepšeno a nabízí ještě přesnější ovládání. Nový je i výfuk, který přináší vyšší výkon a bohatší, energičtější tón při zvýšení otáček.
Díky zdvihu kratšímu o 20 mm je nyní součástí standardní výbavy vpředu i vzadu elektronické nastavení odpružení Showa za jízdy (Showa-EERA™). To znamená optimální tlumení po celou dobu. Pro dokonalé základní nastavení zvolte Střední. K dispozici jsou také režimy Tvrdé pro progresivní jízdu, cestování nebo přepravu spolujezdce a zavazadel, Měkké pro snadnou obratnost a Terénní pro přesné reakce zavěšení mimo asfalt. Uživatel má k dispozici úplné přizpůsobení (při stání) a během jízdy můžete přepínat mezi režimy – a nastavovat předpětí zadní pružiny.
7stupňový systém kontroly trakce Honda (HSTC) – řízený jednotkou IMU zaručující plynulou aktivaci – sleduje trakci zadního kola a zvyšuje hnací sílu na silnici i v terénu. 3stupňový systém řízení trakce k zamezení zvedání předního kola poskytuje požadovaný zdvih předního kola a náklonové ABS dodává plnou jistotu při brzdění. Připraveny jsou čtyři výchozí jízdní režimy, URBAN, TOUR, GRAVEL a OFF-ROAD, ale můžete si je plně přizpůsobit pomocí 2 režimů USER a nastavit úrovně výkonu motoru, brzdění motorem a HSTC podle vlastních preferencí.
Tento motocykl je zkonstruován pro dlouhé cesty a díky všem aktualizacím si hravě poradí i s velkými vzdálenostmi. Elektronické odpružení Showa-EERA™ nabízí dokonalou regulaci tlumení a během jízdy můžete přepínat mezi jednotlivými režimy a nastavovat předpětí zadní pružiny. Přední 19palcové kolo zajišťuje lepší přilnavost předního kola a nižší těžiště. Výška sedla je nižší a nastavitelná bez použití nářadí v rozmezí 835–855 mm. Sedlo samotné bylo přepracováno, je silnější a má o 8 % větší plochu pro delší dojezd, který umožňuje palivová nádrž o objemu 24,8 l. K dispozici je také komfortní štít nastavitelný v 5 úrovních výšky, vyhřívané rukojeti, praktické zásuvky ACC a USB a plná konektivita pro přístup k navigačním aplikacím chytrého telefonu.
Můžete si vybrat motocykl Africa Twin Adventure Sports ES se šestistupňovou převodovkou DCT, která zaručuje plynulé a okamžité automatické řazení nahoru i dolů, což je skvělé pro jízdu na dlouhé vzdálenosti. Prošla modernizací, takže působí přirozeně při startu a je plně přizpůsobitelná při nízkých rychlostech a řazení. Řadicí tlačítka nabízejí manuální ovládání a stisknutí spínače G (na displeji TFT) snižuje prokluz spojky, což zvyšuje trakci a citlivost zadního kola při jízdě v terénu.
Přístroje a elektronika | |
12V Zásuvka | ano |
Automatické vypínání směrovek | Ano |
Bezpečnost | immobilizér |
Denní svícení | Ano |
Konektivita | bluetooth audio a apple carplay/ |
Přístroje | LCD displej a 6,5 |
Přisvětlování do zatáček | Ano |
Tempomat | Ano |
Upozornění na nouzové brždění | Ano |
USB zásuvka | Ano |
Zadní světlo | LED |
Podvozek | |
ABS System | náklonové dvoukanálové s imu |
Přední brzdy | Dva hydraulické 310mm kotouče s hliníkovou hlavou a radiálně uchycenými čtyřpístkovými třmeny se sintrovanými destičkami, ABS |
Přední kolo | 19M/C x MT2.50 hliníkový ráfek s drátovým výpletem |
Přední pneumatiky | Bridgestone BATTLAX ADVENTURECROSS TOURER AX41T nebo Metzeler KAROO STREET |
Přední zavěšení | Elektronicky nastavitelná převrácená teleskopická vidlice typ SHOWA EERA 45 mm, s el. nastavením předpětí a útlumu (komprese a odskok), zdvih 210 mm |
Úhel sklonu | 27,5° |
Velikost přední pneumatiky | 110/80-R19M/C 59V (bezdušové) |
Velikost zadní pneumatiky | 150/70-R18M/C 70H (bezdušové) |
Zadní brzdy | Hydraulický 256mm kotouč s dvoupístovým třmenem, vypínatelným ABS a destičkami ze sintrovaného materiálu |
Zadní kolo | 18M/C x MT4,00 hliníkový ráfek s drátovým výpletem |
Zadní pneumatiky | Bridgestone BATTLAX ADVENTURECROSS TOURER AX41T nebo Metzeler KAROO STREET |
Zadní zavěšení | Elektronicky nastavitelná převrácená teleskopická vidlice typ SHOWA EERA 45 mm, s el. nastavením předpětí a útlumu (komprese a odskok), zdvih 210 mm |
Obecné | |
Barva | bílá, červená, modrá |
Řidičák | A |
Značka | Honda |
Motor | |
Emise CO2 (g/km) | 114 g/km |
Karburace | pgm-fi |
Kompresní poměr | 10,5:1 |
Max. točivý moment | 112 Nm |
Max. výkon | 75 kW |
Motor | Kapalinou chlazený čtyřtaktní řadový dvouválec s 8 ventily, přesazenými ojničními čepy na klikové hřídeli o 270° a ventilovým rozvodem Uni-cam |
Převodovka | 6stupňová automatická dvouspojková DCT s režimem jízdy pro silnici a terén |
Startér | Elektrický |
Systém zapalování | electronické zapalování, digitál |
Vrtání škrticí klapky | 46 mm |
Vrtání x zdvih (mm) | 92,0 mm x 81,5 mm |
Zdvihový objem motoru | 1084 cm3 |
Rozměry | |
Kapacita akumulátoru | 12v-6ah li-ion baterie |
Objem olejové nádrže | 4,9 l |
Objem palivové nádrže | 24,8 l |
Pohotovostní hmotnost | 253 kg |
Rozměry (D × Š × V) | 2305 mm X 960 mm X 1475 mm |
Rozvor | 1570 mm |
Spotřeba paliva | 4,9 l |
Světlá výška | 220 mm |
Světlomety | LED |
Typ rámu | ocelový částečně dvojitý kolébko |
Výška sedla | 835/855 mm |
Výška sedla (rozsah) | 800-899 mm |
Závlek | 106 mm |
Převodovka | |
Quick Shifter | v nabídce originálního příslušen |
Spojka | DCT verze: dvě vícelamelové spojky v olejové lázni s vinutými pružinami |
Stálý převod | řetěz s těsnicími o-kroužky |
Typ převodovky | 6stupňová manuální se stálým záběrem |