Od roku 2013 je náš model MSX Grom (Mini Street X-Treme) jasnou volbou pro novou generaci mladých jezdců po celém světě. A je na první pohled jasné proč: nabízí individuální vzhled, kompaktní rozměry a stejný výkon, odpružení a brzdový systém jako velký motocykl. Stačí přidat energický motor o objemu 125 cm3, a máme dokonalého partnera do rušného života ve městě. A nyní se po ulicích prohání nový MSX Grom – s ještě větším výkonem, dalším převodovým stupněm a notnou dávkou stylu navíc.
MSX je velký motocykl v malém těle. Jeho nový motor o objemu 125 cm3 přináší větší výkon a díky systému vstřikování paliva PGM-FI a certifikaci EURO5 je také šetrný a úsporný. Převodový stupeň navíc nyní dává na výběr z pěti rychlostí, což usnadňuje jízdu na větší vzdálenosti. Osobitější (a snadno demontovatelná) kapotáž je skvělá sama o sobě, ale nabízí také velký prostor pro vlastní úpravy. A digitální přístrojová deska modelu MSX Grom stejně jako u jeho větších sourozenců ukazuje otáčkoměr a zařazený rychlostní stupeň.
Jeho minimalistická kapotáž a výrazná soudobá individualita budí dojem hravosti. A díky touze jeho majitelů po jedinečném motocyklu byl model MSX Grom zkonstruován s ohledem na přizpůsobivost a snadno proveditelné úpravy – všechny panely jsou připevněny pouze třemi šrouby zvýrazněnými zářivě zelenou barvou.
Elegantní světlomet LED zanechává jedinečný světelný podpis. Na svůj kompaktní rozměr je digitální přístrojový panel LCD snadno čitelný a byl přepracován tak, aby kromě rychloměru, dvou denních počítadel kilometrů, palivoměru a hodin zobrazoval také otáčkoměr a ukazatel rychlostního stupně.
Nový vzduchem chlazený dvouválcový motor o objemu 125 cm3 představuje dokonalou kombinaci všestrannosti a působivého výkonu při pružném zrychlení. Nyní disponuje maximálním výkonem 7,3 kW, a jako vždy nabízí zábavu při každém otočení plynu. Dalším vylepšením, které jezdci ocení, je pětistupňová převodovka, která rozšiřuje převodové poměry a posouvá maximální rychlost z 92 km/h na 95 km/h. Manuální spojka přináší plnohodnotný zážitek jako u velkých motorek.
Základním prvkem tvaru i funkce jsou nově stylizovaná 12palcová pětipaprsková litá hliníková kola. Přední (120/70-12) a zadní (130/70-12) pneumatiky rovněž evokují dynamický vzhled a výkon. Hydraulický dvoupístový brzdový třmen vpředu a jednopístový vzadu jsou nasazeny na 220mm a 190mm kotouče.
Obrácené 31 mm dlouhé vidlice snižují neodpruženou hmotnost a díky lepšímu rozložení tlaku na písty (ve srovnání s běžnými teleskopickými vidlicemi) nabízí v celém zdvihu lepší tlumení. Horní i dolní vahadla v plné velikosti rovněž zlepšují ovládání a zvyšují zážitek z jízdy a jednoduchá a odolná kyvná vidlice ve tvaru H je opatřena lehkým, a přitom robustním zadním tlumičem vyrobeným z oceli.
Jedná se o skvělý motocykl pro všechny. Nízké sedlo ve výšce 761 mm u modelu MSX zajišťuje, že se při nízkých rychlostech snadno řídí a ovládá, a díky svým malým rozměrům se Grom snadno nakládá, takže představuje ideální volbu pro závodní týmy (a řidiče obytných vozů) z celého světa.
Jednodílný ocelový rám tvoří pevné jádro, které novým jezdcům usnadňuje ovládání a těm zkušenějším nabízí zábavnou jízdu. Jeho pevná čtyřhranná trubka spojuje hlavici přímo s otočnými destičkami kyvného ramene a všechny ostatní díly z rámu viditelně visí, což vytváří minimalistický vzhled.
Podvozek | |
ABS System | přední abs |
Přední brzdy | ABS - 220mm jednokotoučová dvoupístková |
Přední kolo | Vícepaprskové kolo z hliníkové slitiny MT 2.75 -12 |
Přední zavěšení | USD přední vidlice, 31mm |
Úhel sklonu | 25° |
Velikost přední pneumatiky | 120/70-12 |
Velikost zadní pneumatiky | 130/70-12 |
Zadní brzdy | 190mm jednokotoučová jednopístková |
Zadní kolo | Vícepaprskové kolo z hliníkové slitiny MT 3.5 -12 |
Zadní zavěšení | Ocelová kyvná vidlice Mono shock |
Obecné | |
Barva | černá |
Řidičák | A1 |
Značka | Honda |
Motor | |
Emise CO2 (g/km) | 34 g/km |
Karburace | El. vstřikování paliva PGM-FI |
Kompresní poměr | 10,0:1 |
Max. točivý moment | 11.1Nm |
Max. výkon | 7.4kW |
Motor | Vzduchem chlazený dvouventilový jednoválec |
Startér | Elektrický |
Vrtání x zdvih (mm) | 50.0 x 63.1 |
Zdvihový objem motoru | 124,9 cm3 |
Rozměry | |
Kapacita akumulátoru | 12v 3,5ah |
Objem olejové nádrže | 1,1 l |
Objem palivové nádrže | 6 l |
Pohotovostní hmotnost | 103 kg |
Rozměry (D × Š × V) | 1 760 x 720 x 1 015 |
Rozvor | 1200 mm |
Spotřeba paliva | 66.7 km/l |
Světlá výška | 180 mm |
Světlomety | LED |
Typ rámu | Ocelový rám |
Výška sedla | 761 mm |
Výška sedla (rozsah) | 700-799 mm |
Závlek | 81 mm |
Přístroje a elektronika | |
Přístroje | LCD digitální přístrojová deska s ukazovatelem rýchlosti, dvojitým počítadlem denní vzdálenosti, palivoměrem a hodinami. |
Zadní světlo | LED |
Převodovka | |
Spojka | Mokrá spojka |
Stálý převod | řetěz |
Typ převodovky | 5-rychlostí |