Jeho motor CP3 s objemem 890 ccm splňující normu EU5 nabízí úžasné zrychlení a ještě lineárnější točivý moment při nižších otáčkách. Jeho šestiosá inerciální měřicí jednotka (IMU) typu R1 a elektronické systémy podpory jízdy sledující náklon zajišťují přesné ovládání na mokru i na suchu. A díky plně nastavitelné 41mm přední vidlici a vysoce kvalitnímu zadnímu tlumiči Öhlins je tento zcela nový podvozek přesnější a ostřejší než kdykoli dříve.
Kromě exkluzivních barev Icon Performance je model MT-09 SP vybaven speciálním dvojitě prošitým sedlem pro dokonalé pohodlí. Kartáčovaná eloxovaná kyvná vidlice, eloxovaná černá řídítka a páky a průhledné kouřové brzdové nádržky podtrhují prémiový vzhled a dojem.
Speciální barvy modelu SP ho přímo spojují s exkluzivní povrchovou úpravou Icon Performance modelu R1M, zatímco páky, řídítka, řetězové kolo, přední vidlice a další prvky jsou potaženy vrstvou DLC v černé barvě. Kyvná vidlice má povrchovou úpravu z eloxovaného kartáčovaného hliníku, která působí kvalitním dojmem a podtrhuje prémiový vzhled modelu.
Elektronické systémy podpory jízdy modelu SP, které jsou nejlepší ve své třídě, zahrnují tempomat, který vám umožní si při jízdě po dálnici odpočinout. Lze ho nastavit při jízdě rychlostí nejméně 50 km/h a na 4. nebo vyšším rychlostním stupni. Zrušení funkce tempomatu se provádí použitím brzd, spojky nebo plynu, a funkce „Pokračovat“ systém znovu aktivuje a vrátí motocykl na předchozí nastavenou rychlost.
Plně nastavitelná přední vidlice KYB se vyznačuje samostatným tlumením vysokorychlostní i nízkorychlostní komprese, které vám umožní zvolit podrobnější nastavení, a 41mm trubky jsou pokryty vrstvou DLC pro vynikající kluzné vlastnosti a vysoce kvalitní vzhled. Zadní část je opatřena tlumičem Öhlins, aby bylo odpružení modelu MT-09 SP skutečně prvotřídní.
Stylové kontrastní prošívání podtrhuje kvalitní vzhled a dojem z motocyklu a po usazení vás ohromí okamžitým pocitem pohodlí. Tvary dílů, jako je palivová nádrž a sedlo, byly vylepšeny opakovanou aplikací přístupu Kanno Hyoka (hodnocení výkonu motocyklu na základě vnímání a zpětné vazby testovacího jezdce), abyste měli dokonalý pocit sžití se se strojem.
Kyvná vidlice je opatřena povrchovou úpravou z eloxovaného kartáčovaného hliníku, která zdůrazňuje vzhled i pocit kvality. Spolu s povrchovou úpravou Crystal Graphite na rámu podtrhuje čistou mechanickou krásu kompaktního hliníkového podvozku modelu MT-09 SP, kterou se mohou vlastníci pyšnit.
Nová kompaktní šestiosá inerciální měřicí jednotka (IMU), vyvinutá na základě modelu R1, řídí pokročilé systémy podpory jízdy modelu MT-09, včetně 3režimového systému kontroly trakce (TCS) sledujícího náklon, protismykového systému (SCS), systému řízení zdvihu předního kola (LIF) a systému ovládání brzd (BC). Díky této technologii elektronického řízení, která je nejlepší ve své třídě, vám nový model MT-09 SP poskytuje maximální kontrolu v různých povětrnostních podmínkách a na různých površích.
3,5palcový plnobarevný TFT displej je vybaven otáčkoměrem, který mění barvu se stoupajícími nebo klesajícími otáčkami, a také hodinami a ukazateli paliva, průměrné spotřeby, teploty vody, teploty vzduchu a indikace řazení. Přepínače na řídítkách umožňují snadno měnit zobrazení a informace a také upravovat nastavení volitelných originálních ohřívačů rukojetí Yamaha.
Kompaktní a přitažlivý LED světlomet s dvojí funkcí zajišťuje silné potkávací a dálkové světlo s vynikajícím rozptylem paprsků s měkkými hranami, které jsou příjemné pro oči. Tento samostatný světlomet dává novému modelu MT-09 SP skutečně osobitý vzhled nové generace a boční obrysová LED světla, stejně jako zadní LED světlo, vytvářejí ikonický tvar písmene Y.
Nový systém rychlořazení nahoru a dolů zvyšuje zážitek ze sportovního řízení tím, že umožňuje přesné a superrychlé řazení nahoru pro vynikající zrychlení zajišťované výkonnějším motorem CP3 o objemu 890 ccm. Funkce podřazování umožňuje plynulejší řazení, které zachovává stabilitu podvozku i v zatáčkách a poskytuje tak kontrolovanější pocit při zpomalení.
Nová kola SpinForged, která váží o 700 g méně než předchozí model, jsou nejlehčími koly, jaká se kdy na sériové Yamaze objevila, a zajišťují vynikající obratnost podvozku snížením momentu setrvačnosti v zadní části o 11 %. Toto odlehčení neodpružené hmotnosti také zlepšuje účinek odpružení a přispívá k působivému zlepšení spotřeby paliva o 9%.
Nově vyvinutý kapalinou chlazený tříválcový motor o objemu 890 cm3 je lehčí, rychlejší a výkonnější a má vyšší točivý moment při nižších otáčkách. Nové sání a dvojitý výfuk vytvářejí krásný zvuk, který podtrhuje pocit zrychlení. Nové vstřikovače paliva mají vyšší účinnost a optimalizované převodové poměry a zdokonalená asistenční antihoppingová kluzná spojka (A&S) odpovídají vyššímu výkonu motoru splňujícího normu EU5.
Špičkový brzdový systém nového modelu MT-09 SP je osazen předními hydraulicky ovládanými radiálními čtyřpístkovými třmeny, které vyvíjejí lineární tlak na dvojité 298mm přední kotouče. Tento set-up poskytuje vynikající brzdný výkon, který lze dávkovat doslova jedním prstem. Jedná se teprve o druhou produkční Yamahu, která tuto pokročilou technologii pocházející ze závodního světa využívá.
Obecné | |
Barva | stříbrná |
Řidičák | A, A2 |
Značka | Yamaha |
Rozměry | |
Celková délka | 2090 mm |
Celková šířka | 795 mm |
Celková výška | 1190 mm |
Minimální světlá výška | 140 mm |
Objem olejové nádrže | 3,5 l |
Objem palivové nádrže | 14 l |
Pohotovostní hmotnost | 190 kg |
Rozvor kol | 1430 mm |
Výška sedla | 825 mm |
Výška sedla (rozsah) | 800-899 mm |
Motor | |
CO2 emise | 116 g/km |
Karburátor | vstřikování paliva |
Kompresní poměr | 11.5 : 1 |
Koncový převod | řetěz |
Maximální točivý moment | 93,0 Nm (9,5 kg-m) při 7 000 ot./min |
Maximální výkon | 87,5 kW |
Převodovka | Stálý záběr, 6rychlostní |
Spotřeba | 5 l |
Systém mazání | zásoba oleje v klikové skříni |
Systém startování | Elektrickým |
Systém zapalování | TCI |
Typ motoru | Kapalinou chlazený, 4taktní, 4ventilový, 3 válec, DOHC |
Typ spojky | Mokrá, vícelamelová |
Vrtání x zdvih (mm) | 78 x 62,1 mm |
Zdvihový objem | 890 cm3 |
Podvozek | |
Přední brzda | hydraulická dvojitá kotoučová O 298 mm |
Přední pneumatika | 120/70 ZR17M/C (58W) bezdušová |
Přední zdvih | 130 mm |
Rám | Diamond |
Stopa | 108 mm |
Systém předního odpružení | Teleskopická vidlice |
Systém zadního odpružení | Kyvná vidlice, (kloubové odpružení) |
Úhel sklonu | 25° |
Zadní brzda | hydraulická jednoduchá kotoučová O 245 mm |
Zadní pneumatika | 180/55 ZR17M/C (73W) bezdušová |
Zadní zdvih | 122 mm |
Limitovaná verze | a2 s omezovačem - 35 kw / a2 bez |