Klíčem k vynikajícím jízdním vlastnostem modelu NIKEN GT je systém LMW společnosti Yamaha. Tato inovativní přední část s nakláněním dvojice předních kol zajišťuje špičkové jízdní vlastnosti v zatáčkách a lepší pocit stability – a právě díky tomu je tento prémiový sportovně cestovní stroj jedním z nejschopnějších ve své kategorii.
Řada významných vylepšení vám zajistí ještě pohodlnější a více vzrušující jízdu – včetně nového nastavitelného štítu a komfortního sedla a přepracovaného zadního odpružení. Motor CP3 EU5 s větším objemem 890 ccm poskytuje ještě silnější a plynulejší točivý moment pro bezproblémovou akceleraci – a 7" barevná přístrojová deska TFT poskytuje připojení k chytrému telefonu a navigaci Garmin na celé obrazovce.
Ve společnosti Yamaha děláme rádi věci jinak. Již téměř 70 let vyvíjíme nejmodernější technologie a průkopnicky zavádíme nové radikální koncepty ve snaze posouvat motocyklový sport do nových oblastí. NIKEN GT je toho dokonalým příkladem. Pokud se tedy chcete dostat dál, je načase objevit výhody této jedinečné jízdy.
NIKEN GT je jedinečný stroj, který byl vyvinutý pro zkušené a vstřícné jezdce, jako jste vy, kteří chtějí udělat další krok při svém motocyklovém dobrodružství. Tento skvěle vybavený stroj překonává vaše očekávání – od špičkových průjezdů zatáčkami přes dokonalý cruiser na dlouhé vzdálenosti po sportovně cestovní motocykl vhodný do každého počasí.
Vyspělá konstrukce vícekolového podvozku s náklonem (LMW) stroje NIKEN GT přináší dokonalý pocit jistoty při průjezdu zatáček. Jedinečné konstrukční řešení značky Yamaha vycházející z Ackermannovy podmínky sestává z paralelních čtyřúhelníkových ramen a konzolově zavěšeného teleskopického odpružení. Nabízí vyšší pocit stability a záběru při zatáčení na celé řadě povrchů v různých podmínkách.
Velká 7"barevná TFT přístrojová deska je vybavena displejem s vysokým jasem, který poskytuje jasné a snadno čitelné informace o provozních podmínkách v reálném čase. Máte na výběr ze tří různých uspořádání štítu, z nichž každé má svůj osobitý styl, který odpovídá individuálním preferencím a různým jízdním podmínkám. Zásuvka USB-A pod přístrojovou deskou udržuje váš chytrý telefon připravený k akci.
Propracovaný nový připojený plnobarevný 7palcový TFT displej, který se ovládá jednoduchým joystickem, nabízí výběr ze tří stylů zobrazení. Prostřednictvím aplikace MyRide společnosti Yamaha máte přístup k hudbě, počasí, hovorům** a oznámením ve svém chytrému telefonu. Navigace Garmin s kompletními mapami* vám usnadní každou cestu – texty se mohou zobrazovat i při zaparkování vašeho stroje NIKEN GT. (* Navigace Garmin s kompletními mapami vyžaduje smlouvu o předplatném a není nabízena ve všech zemích. Některé navigační funkce nejsou dostupné ve všech zemích, dostupnost si ověřte u společnosti Garmin. ** Vyžaduje náhlavní soupravu Bluetooth propojenou se strojem NIKEN GT.
NIKEN GT je poháněn verzí našeho motoru CP3 EU5 o objemu 890 ccm, který byl vyvinutý výhradně pro tento jedinečný sportovně cestovní stroj. Ačkoli je motor modelu NIKEN GT podobný konstrukci použité v modelech MT-09 a TRACER 9, má zvýšenou hmotnost klikového hřídele, což zajišťuje vyšší výkon při nižších otáčkách a účinnější brzdění motorem.
Pro větší pohodlí při jízdě je model NIKEN GT vybavený novým štítem, který nabízí nastavení výšky o plných 70 mm, aby vyhovoval různým jízdním stylům a postavám. Jeho speciální aerodynamická konstrukce rovnoměrně rozvádí vzduch, aby se za jezdcem nevytvářel nízký tlak a jízda byla stabilní a pohodlná.
Nové sedlo má upravený tvar a jinou tloušťku polstrování v oblasti vnitřní strany stehen řidiče, což usnadňuje přístup na zem a zvyšuje pohodlí při nastupování a vystupování.
Pevné boční kufry, každý o objemu 30 litrů, jsou připevněné k přepracovanému systému uchycení. Každý kufr pojme integrální přilbu. Rychle odnímatelná a uzamykatelná konstrukce poskytuje dostatek zavazadlového prostoru pro cestování na dlouhé vzdálenosti.
Špičkový sportovně cestovní stroj Yamaha byl zkonstruován s nejlepšími technickými parametry. Od celkového LED osvětlení až po lehkou, ručně svařovanou 18litrovou hliníkovou palivovou nádrž, prvotřídní lícování a prvotřídní povrchová úprava černé kapotáže a bronzových detailů podtrhuje výjimečný status tohoto jedinečného motocyklu.
Jízdní vlastnosti modelu NIKEN GT jsou vylepšeny použitím nové škrticí klapky Yamaha řízené čipem (YCC-T) s rukojetí se snímačem APSG (Accelerator Position Sensor Grip), která umožňuje ještě přesnější ovládání a plynulejší rozjezdy. Přepracovaná kontrola trakce spolu s třípolohovým systémem DMode a tempomatem umožňují přizpůsobení modelu NIKEN GT nejrůznějším podmínkám.
NIKEN GT je skutečný sportovně cestovní stroj navržený tak, aby poskytoval vzrušující sportovní výkony a vynikající schopnosti na dlouhé vzdálenosti. Díky novému rychlořazení nahoru a dolů a spojce A&S si můžete naplno vychutnat potenciál motoru CP3 o objemu 890 ccm s vysokým točivým momentem.
Hybridní rám modelu NIKEN GT byl přepracován pro nový výkonnější motor o objemu 890 ccm, nastavitelný štít a 7" displej TFT. Tato jedinečná konstrukce s trubkou hlavy řízení z lité oceli, hlavním rámem z ocelových trubek a zadními držáky z litého hliníku poskytuje vysokou úroveň stability a sportovní agilitu.
Pro ještě kultivovanější jízdu bylo vylepšeno nastavení zadního odpružení modelu NIKEN GT – k dispozici je také nové lehké kované hliníkové přepákování s upraveným pákovým poměrem, které poskytuje vysokou úroveň pohodlí a stability šasi, ať už jedete sami, nebo se spolujezdcem.
Obecné | |
Barva | černá |
Řidičák | A |
Značka | Yamaha |
Rozměry | |
Celková délka | 2150 mm |
Celková šířka | 875 mm |
Celková výška | 13951430 mm |
Minimální světlá výška | 150 mm |
Objem olejové nádrže | 3,6 l |
Objem palivové nádrže | 18 l |
Pohotovostní hmotnost | 270 kg |
Rozvor kol | 1510 mm |
Výška sedla | 825 mm |
Výška sedla (rozsah) | 800-899 mm |
Motor | |
CO2 emise | 135 g/km |
Karburátor | vstřikování paliva |
Kompresní poměr | 11,5 : 1 |
Koncový převod | řetěz |
Maximální točivý moment | 90,7Nm (8.9kgf+m) @ 8,500 rpm |
Maximální výkon | 84,5 kW |
Převodovka | Stálý záběr, 6rychlostní |
Spotřeba | 5,8 l/100 km |
Systém mazání | zásoba oleje v klikové skříni |
Systém startování | Elektrickým |
Systém zapalování | TCI |
Typ motoru | 4taktní, Kapalinou chlazený, DOHC, 4ventilový, 3 válec, EURO5 |
Typ spojky | Mokrá, vícelamelová |
Vrtání x zdvih (mm) | 78 x 62,1 mm |
Zdvihový objem | 890 cm3 |
Podvozek | |
Přední brzda | Dvojité hydraulické brzdy, O298 mm |
Přední pneumatika | 120/70R15M/C 56V bezdušová |
Přední zdvih | 110 mm |
Rám | Diamond |
Stopa | 74 mm |
Systém předního odpružení | Teleskopická vidlice |
Systém zadního odpružení | Kyvná vidlice |
Úhel sklonu | 20o |
Zadní brzda | Hydraulická jednokotoučová, O282 mm |
Zadní pneumatika | 190/55R17M/C 75V bezdušová |
Zadní zdvih | 125 mm |
Track | 410 mm |