Yamaha vytvořila model R1M se závodní DNA s využitím nejmodernějších technologií vyvinutých na základě vítězného motocyklu M1 MotoGP. S nejmodernějším elektronickým závodním odpružením Öhlins (ERS) včetně předních antikavitačních vzduchových vidlic NPX je tento model připraven posouvat hranice. Nízká čelní plocha karbonové kapotáže pomáhá ušetřit drahocenné sekundy v každém kole.
Co však dělá z modelu R1M skutečně převratný stroj, jsou technologicky vyspělé pomocné prvky pro jezdce, jako je ovládací systém brzd, systém řízení motorové brzdy, systém řízení rozjezdu a také komunikační řídicí jednotka pro záznam dat a bezdrátové ladění motoru. Model R1M je k dispozici v modernizovaném karbonovém černém provedení Icon Performance s modrými akcenty a modrými koly. Představuje ultimátního člena řady R a nejucelenější stroj pro závodní tratě.
Model R1M přejímá radikální nový vzhled továrního motocyklu inspirovaný vítězným závodním motocyklem Yamaha M1 MotoGP. Agresivní přední kryt a štít zmenšují čelní plochu pro snížení odporu vzduchu. Integrovaná kapotáž plynule přechází do stran palivové nádrže a zajišťuje co možná nejúčinnější aerodynamické vlastnosti.
Elektronické závodní odpružení (ERS) Öhlins je nejdůmyslnějším systémem odpružení, jaký kdy byl použit u sériových motocyklů Yamaha. Jeho pokročilý software vám umožňuje efektivněji zatáčet, brzdit a akcelerovat a díky uživatelsky přívětivému rozhraní můžete provádět rychlé změny nastavení odpružení dle různých podmínek dráhy a jejího povrchu.
Pro zvýšení zpětné vazby povrchu a konzistentnější tlumící výkon je model R1M vybaven pokročilými vzduchovými vidlicemi Öhlins NPX. Malá vzduchová komora v úchytech osy kola působí 0,6 MPa vnitřního tlaku, aby se snížila kavitace při zpětném zdvihu. To umožňuje tlumicímu systému pracovat efektivněji, a dopřát vám přesnou odezvu při větší kontrole.
Aby bylo dosaženo co nejlepší vystředění těžiště a nízké hmotnosti vhodné k závodění, je model R1M vybaven karbonovou karoserií a předním blatníkem, hořčíkovými koly a zadním rámem a titanovým spodním krytem kapotáže. Karbonová zadní část podtrhuje mimořádně vysokou specifikaci tohoto sofistikovaného závodního motocyklu.
Pocit hrdosti přichází standardně s každým R1M. Konec konců, je to nejexkluzivnější výrobek, který kdy společnost Yamaha vyrobila. Pro zvýraznění zvláštního statusu je motocykl vybaven speciálně vyrytým štítkem s unikátním výrobním číslem.
Pokud toužíte po rychlejších časech na kolo, musíte mít možnost motocykl na závodní dráze přesně ovládat v každé situaci. Systém řízení brzd (BC) modelu R1M, který disponuje dvěma režimy, analyzuje data, jako je úhel náklonu a zrychlení prokluzu a okamžitě moduluje tlak hydraulické brzdy, aby se zabránilo zablokování kol. Tak dosáhnete hladších a rychlejších kol.
Když jste na závodní dráze, ovládání je vším. Nový systém řízení motorové brzdy (EBM) modelu R1M vám umožní zvolit nejlepší brzdnou sílu motoru pro různé jízdní podmínky. Pomocí údajů z různých senzorů EBM nastavuje otevření škrticí klapky, časování zapalování a objem vstřikovaného paliva, aby vám umožnil výběr ze tří režimů brzdění motorem.
Motor o objemu 998 ccm, vyvinutý s využitím technologie M1 MotoGP, je vybaven novým systémem sání se vstřikovači Bosch, které poskytují široký úhel rozstřiku pro zvýšení účinnosti. Speciálně navržená jednostranně uložená vahadla a vačkové výstupky poskytují vynikající výkon při vysokých otáčkách. Motor EU5 s klikovým hřídelem crossplane také disponuje vysoce efektivním systémem mazání pro optimální výkon.
Systém procesorem řízené škrticí klapky (Yamaha Chip Control Throttle – YCC-T) je aktivován novou otočnou sestavou, která zajišťuje přirozený pocit umožňující přesné ovládání. Lehký systém APSG (Accelerator Position Sensor Grip) ride-by-wire s pružinou, posuvníkem a převodovkou, které poskytují plynulý a progresivní pocit a okamžitou odezvu plynu.
Použitím dat ze širokého spektra senzorů vám optimalizovaný systém řízení startu (Launch Control System – LCS) R1M dává vysokou úroveň kontroly při startu závodů. Pro co možná nejrychlejší a nejagresivnější start byl režim LCS1 upraven tak, aby se aktivoval při 9 000 ot./ min. a při otevření škrticí klapky na 41 stupňů.
Ať už je to při agresivní akceleraci, prudkém brzdění, nebo náklonu v plném úhlu, ve své pneumatiky musíte mít naprostou důvěru. Pneumatiky Bridgestone Battlax Racing Street RS11 (zadní s profilovým číslem 200) se vyznačují závodním vzorem a speciální směsí. Tyto pneumatiky poskytují nejvyšší úroveň trakce v kombinaci s vynikajícím zážitkem.
Exkluzivní komunikační řídicí jednotka (CCU) modelu R1M je vybavena funkcí záznamu dat. Můžete tedy zaznamenávat celou řadu jízdních dat, jako jsou časy kol, rychlost, poloha škrticí klapky, sledování GPS, úhel náklonu atd. Jednotka může také sloužit ke komunikaci se systémem řízení jízdy společnosti Yamaha (YRC) při sledování, stahování nebo provádění změn režimů jízdy.
Propracovaná 6osá inerciální měřicí jednotka (Inertial Measurement Unit – IMU) je vybavena akcelerometrem, gyroskopem a sensorem gravitační síly měřícím sklon, náklon a vychýlení. Tato jednotka poskytuje řídicí jednotce ECU přesné informace o chodu až 125krát za sekundu. Díky těmto datům může řídící jednotka ECU ovládat elektronické systémy podpory jízd a udržovat nejvyšší úroveň ovládání stroje pro kratší časy kol.
Můžete si být jistí, že při každém vašem nasednutí na motocykl R1M pracují jeho pokročilé elektronické řídicí technologie na tom, abyste měli tu nejvyšší úroveň kontroly nad motorem a šasi. Díky ERS, QSS, řízení zvedání, systému Launch Control, kontrole prokluzu, ovládání brzd a řízení motorové brzdy můžete zvolit to pravé nastavení pro každou situaci.
Obecné | |
Barva | karbon |
Řidičák | A |
Značka | Yamaha |
Rozměry | |
Celková délka | 2055 mm |
Celková šířka | 690 mm |
Celková výška | 1165 mm |
Minimální světlá výška | 130 mm |
Objem olejové nádrže | 4,9 l |
Objem palivové nádrže | 17 l |
Pohotovostní hmotnost | 202 kg |
Rozvor kol | 1405 mm |
Výška sedla | 860 mm |
Výška sedla (rozsah) | 800-899 mm |
Motor | |
CO2 emise | 159 g/km |
Karburátor | elektronické vstřikování paliva |
Kompresní poměr | 13 : 1 |
Koncový převod | řetěz |
Maximální točivý moment | 113,3 Nm (11,6 kg-m) při 11 500 ot./min |
Maximální výkon | 147,1 kW |
Převodovka | Stálý záběr, 6rychlostní |
Spotřeba | 6,8 L |
Systém mazání | zásoba oleje v klikové skříni |
Systém startování | Elektrickým |
Systém zapalování | TCI |
Typ motoru | Kapalinou chlazený, 4válcový, EURO5, 4taktní, 4ventilový, DOHC |
Typ spojky | Mokrá, vícelamelová |
Vrtání x zdvih (mm) | 79 × 50,9 mm |
Zdvihový objem | 998 cm3 |
Podvozek | |
Přední brzda | Hydraulická dvojitá kotoučová O 320 mm |
Přední pneumatika | 120/70 ZR17M/C (58W) bezdušová |
Přední zdvih | 120 mm |
Rám | Hliníkový, Deltabox, Diamond |
Stopa | 102 mm |
Systém předního odpružení | Teleskopické vidlice USD |
Systém zadního odpružení | Kyvná vidlice, (kloubové odpružení) |
Úhel sklonu | 24° |
Zadní brzda | Hydraulická jednoduchá kotoučová O 220 mm |
Zadní pneumatika | 200/55 ZR17M/C (78W) bezdušová |
Zadní zdvih | 120 mm |