CBR1000RR-R Fireblade vychází z našich závodních zkušeností. Soutěžení nikdy nekončí. Nový, ohromující vysokoobrátkový řadový čtyřválcový motor je vybavený novinkami, které zvyšují zrychlení při výjezdu ze zatáčky a trakci zadního kola. Podvozek a aerodynamika inspirovaná MotoGP zajišťují bleskovou ovladatelnost a přesné, výkonné brzdění, zatímco pokročilá elektronika vám dává do rukou úplnou a naprostou kontrolu na závodní trati. Územím Fireblade je závodní dráha.
Titanový tlumič výfuku – navržený společností Akrapovic – je extrémně kompaktní a umožňuje vysoký průtok plynu. Výfukový systém 4-2-1, přepracovaný ve střední části, využívá koncovky oválného průřezu pro maximální průtok, zvýšení výkonu a snížení hmotnosti.
Aerodynamika stroje Honda RC213V MotoGP zahrnuje vzduchové kanály vedené skrz hlavici a konstrukce se svislými křidélky, které maximalizují zrychlení, stabilitu při brzdění a ovládání.
Hliníková kyvná vidlice, původně inspirovaná konstrukcí modelu RC213V a optimalizovaná pro model Fireblade, má pečlivě navrženou rovnováhu tuhosti, aby se zvýšila přilnavost a citlivost zadní části; zadní držák motoru funguje jako horní držák tlumiče pro přímější spojení se zadní pneumatikou.
Přední odpružení USD s 43mm vidlicí Big Piston (BPF) využívá velkého vnitřního objemu oleje ke konzistentnímu tlumení při stlačení i roztažení, čímž maximalizuje kontakt pneumatiky. Lehký dvouplášťový zadní tlumič (BFRC-Lite) zaručuje progresivní kontrolu pomocí systému Pro-Link.
Přesné řízení v reálném čase zajišťuje šestiosá jednotka měření setrvačnosti (IMU). Stabilitu udržuje třístupňový elektronický tlumič řízení Honda (HESD) spolu s dvoustupňovým brzdovým systémem ABS.
Provedení s krátkým zdvihem poskytuje neuvěřitelný špičkový výkon ve vysokých otáčkách – 160 kW při 14 500 ot/min. Modernizace sacího a výfukového potrubí, převodů a systému kontroly trakce Honda (HSTC) zlepšují zrychlení v zatáčkách, cit pro plyn a trakci zadního kola.
Kůže, na zip. Přilba, přiléhavá. Rukavice, s pevnou manžetou. Svítí zelená a okruh je otevřený. Váš Fireblade je dychtivý, je to slyšet v agresivním zvuku výfuku Akrapovic, když zaberete za rukojeť plynu. Stejně jako vy. Pro nefalšovaný adrenalin, který přináší rychlá jízda – při rychlostech pohybujících se na hranici možného. A s tím i výzva ke zlepšování. Zkracujte časy na kolo. Buďte rychlejší. Sáhněte po vítězství.
Protože záleží na každém zlomku sekundy.
Palivová nádrž i kryt jsou umístěné nízko nad extrémně kompaktním motorem a rámem, což podporuje závodní přikrčení. Odpor vzduchu dále snižuje malá čelní plocha kapotáže. Konstrukce s křidélky vytváří stejnou přítlačnou sílu jako u stroje MotoGP ročník 2018, aby se snížilo zvedání předního kola při zrychlení a zvýšila stabilita při brzdění a nájezdu do zatáčky. Do modelu CBR1000RR-R se přenesly i ty nejmenší detaily z HRC; spodní aerodynamický kryt zasahuje do blízkosti zadní pneumatiky a odvádí vzduch směrem dolů. Tím snižuje odpor vzduchu na suchu a odvádí vodu na mokru a zlepšuje tak přilnavost.
S lepším zrychlení v nízkých a středních otáčkách.
Mezi novinky patří zadní řetězové kolo se 43 zuby a optimalizace komory nuceného sání vzduchu motoru, sacích otvorů a výfuku. K obrovskému maximálnímu výkonu, který je již nyní k dispozici, přibývá skvělý výkon při nízkých a středních otáčkách pro akceleraci, která se naplno projevuje při výjezdu ze zatáček. A nenechte se mýlit, máte k dispozici technologii MotoGP; tento řadový čtyřválec o objemu 1000 ccm má většinu vnitřní konstrukce převzatou ze závodního motocyklu RC213V, s převodovým soukolím s dílčími vačkami, titanovými ojnicemi, kovanými hliníkovými písty a identickým vrtáním a zdvihem.
Na základě zpětné vazby od našich jezdců HRC jsme aktualizovali systém HSTC s 9 úrovněmi. Nyní je plynulejší, lépe reaguje na pokyny škrticí klapky a je vylepšený tak, aby co nejlépe využíval mimořádný záběr motoru v nízkých a středních otáčkách. V souladu s tím jsme snížili napětí vratné pružiny elektronického ovládání plynu (TBW), abychom zajistili ještě větší linearita při přidávání plynu. To vše znamená, že z každé zatáčky vyjedete rychleji. Prostřednictvím 5palcového TFT displeje si můžete plně přizpůsobit výkon motoru, brzdění motorem a řízení trakce k zamezení zvedání předního kola podle vlastních preferencí. Tři jízdní režimy nabízejí také výchozí základní nastavení.
Speciální motor vyžaduje speciální podvozek. Vyváženost tuhosti hliníkového trubkového rámu a kyvné vidlice odvozené od modelu RCV213V, rozložení hmotnosti a geometrie řízení společně zajišťují přesné jízdní vlastnosti, přilnavost pneumatik a stejně tak důležitou zpětnou vazbu a cit. Pro flexibilitu nastavení na jednotlivých tratích máte k dispozici plnou nastavitelnost od 43mm vidlice USD Showa s velkým pístem (BPF) a lehkým tlumičem Showa Balance-Free Rear Cushion Lite (BFRC-Lite). A ještě větší brzdný potenciál díky modernizovaným radiálním čtyřpístkovým třmenům Nissin.
Přístroje a elektronika | |
12V Zásuvka | volitelná usb zásuvka |
Bezpečnost | smart key |
Přístroje | Barevný TFT dislej |
Zadní světlo | LED |
Podvozek | |
ABS System | dvoukanálové abs s imu |
Přední brzdy | 330mm kotouč s radiálním čtyřpístkovým třmenem Nissin |
Přední kolo | 17 |
Přední pneumatiky | PIRELLI DIABLO SUPERCORSA SP (V3) BS:RS11 |
Přední zavěšení | Teleskopická vidlice SHOWA BPF s průměrem vnitřní trubky 43 mm |
Úhel sklonu | 24,1° |
Velikost přední pneumatiky | 120/70-ZR17 |
Velikost zadní pneumatiky | 200/55-ZR17 |
Zadní brzdy | 220mm kotouč s dvoupístkovým třmenem Brembo |
Zadní kolo | 17" |
Zadní pneumatiky | PIRELLI DIABLO SUPERCORSA SP (V3) BS:RS11 |
Zadní zavěšení | Kyvná vidlice SHOWA BFRC-Lite Pro-Link s 10ti stupňovým předpětím, plynulé nastavení komprese a odskoku, zdvih 137 mm. |
Obecné | |
Barva | červená |
Řidičák | A |
Značka | Honda |
Motor | |
Emise CO2 (g/km) | 148 g/km |
Karburace | pgm-fi |
Kompresní poměr | 13.0:1 |
Max. výkon | 159,5kW |
Motor | Kapalinou chlazený čtyřtaktní řadový čtyřválec DOHC |
Převodovka | 6 rychlostí |
Startér | Elektrický |
Systém zapalování | elektronické zapalování, digitál |
Vrtání škrticí klapky | 52 mm |
Vrtání x zdvih (mm) | 81 mm x 48,5 mm |
Zdvihový objem motoru | 999,9 cm3 |
Rozměry | |
Kapacita akumulátoru | 12v-6,3ah ytz7s |
Objem olejové nádrže | 3,8 l |
Objem palivové nádrže | 16,1 l |
Pohotovostní hmotnost | 202,1 kg |
Rozměry (D × Š × V) | 2 099 mm x 762,4 mm x 1 136 mm |
Rozvor | 1455 mm |
Spotřeba paliva | 6,6l |
Světlá výška | 118,6 mm |
Světlomety | LED |
Typ rámu | Hliníkový dvojitý nosník |
Výška sedla | 831 mm |
Výška sedla (rozsah) | 800-899 mm |
Závlek | 101,4 mm |
Převodovka | |
Ovládání spojky | lanko |
Spojka | Vícelamelová hydraulická v olejové lázni |
Stálý převod | řetěz |
Typ převodovky | Manuální převodovka |