Zažijte vzrušující točivý moment motoru CP3 EU5+ o objemu 890 ccm jako nikdy předtím, s vylepšenými jízdními režimy zaměřenými na závodní trať, které lze přizpůsobit různým okruhům nebo podmínkám. Zlatá 41mm přední vidlice KYB s povrchovou úpravou DLC je exkluzivní pro model SP a tvoří pár s plně nastavitelným zadním tlumičem Öhlins, což přináší dosud nejpropracovanější jízdní zážitek na modelu Hyper Naked. Dosáhněte další úrovně brzdného výkonu díky třmenům Brembo Stylema, které nabízejí přesnější pocit z brzdění od prvního stisknutí páčky. Exkluzivní vzhled inspirovaný modelem R1M a prémiové prvky včetně kyvné vidlice z kartáčovaného hliníku jsou příkladem kvality SP, zatímco nový systém Smart Key představuje nový technologický krok v řadě Hyper Naked.
Špičkový status modelu SP dokládají exkluzivní barvy Icon Performance inspirované modelem R1M. Tyto barvy inspirované Supersportem umocňují sportovní charakter modelu MT-09 SP a zdůrazňují úzkou technologickou vazbu na R1M – nejpokročilejší sériový motocykl, který kdy Yamaha vyrobila. Prémiová povrchová úprava, např. kyvné vidlice z kartáčovaného hliníku, ještě více umocňuje vysoce kvalitní vzhled a dojem z tohoto stroje.
Kromě tří továrně nastavených jízdních režimů SPORT, STREET, RAIN a dvou dalších přizpůsobitelných režimů je MT-09 SP exkluzivně vybaven režimy TRACK, které umožňují přizpůsobit čtyři další vzorce pro určité scénáře na trati. Jednotlivé režimy TRACK umožňují jemnější a specializovanější nastavení, včetně možnosti volby mezi dvěma nastaveními řízení motorové brzdy a možnosti změny úrovně ovládání brzd. Kromě toho můžete vypnout zadní ABS, abyste ještě více zlepšili výkon na trati.
Nové monoblokové třmeny Brembo Stylema® zdokonalují brzdný výkon díky nejnovější technologii této slavné italské firmy. Brzdové třmeny mají v porovnání s běžnými brzdovými třmeny štíhlejší pístek a plochu brzdového obložení, jsou lehčí, tužší a nabízejí více kontroly při brzdění. Kromě toho jsou použity pístky s větším průměrem, které zvyšují brzdnou sílu a umožňují dosáhnout vyšší úrovně brzdného výkonu.
Exkluzivní prémiové odpružení SP přináší do třídy Hyper Naked ovladatelnost a přesnost na úrovni Supersportu. 41mm vidlice KYB s povrchovou úpravou DLC a zadní tlumič Öhlins mají vyšší tuhost pružiny, což zajišťuje vynikající stabilitu při svižnější sportovní jízdě. Jejich nastavení můžete jemně doladit tak, aby vyhovovalo nejrůznějším jízdním situacím. Vidlice má plně nastavitelné předpětí a tlumení odskoku a komprese, zatímco tlumič Öhlins je vybaven dálkovým regulátorem předpětí, který umožňuje rychlé a snadné změny.
Díky dalšímu technologickému pokroku se MT-09 SP stává prvním modelem Hyper Naked, který je vybaven systémem Smart Key společnosti Yamaha. Motor se spouští stisknutím a otočením nově navrženého spínače, pokud je chytrý klíč v daném dosahu, například ve vaší kapse. Zcela nový spínač také umožňuje uzamknout a odemknout víčko palivové nádrže, což dále zjednodušuje jízdní zkušenost.
Kompaktní šestiosá inerciální měřicí jednotka (IMU), vyvinutá na základě modelu R1, řídí pokročilé systémy podpory jízdy modelu MT-09 SP, včetně třírežimového systému kontroly trakce (TCS), protismykového systému (SCS), systému řízení zdvihu předního kola (LIF) a systému ovládání brzd. Tato technologie je nejlepší ve své třídě a nyní je vybavena regulátorem zpětného prokluzu (BSR), který zajišťuje stabilizaci v případě zablokování zadního kola při nadměrném brzdění prostřednictvím regulace úrovně vytvářeného točivého momentu.
Plně barevné 5palcové TFT přístroje nabízejí možnost výběru z pěti různých motivů včetně motivu TRACK specifického pro model SP, které vyhoví vašim individuálním požadavkům a různým jízdním situacím a mezi kterými můžete přepínat pomocí zcela nových přepínačů na řídítkách. Prostřednictvím aplikace MyRide můžete také propojit svůj chytrý telefon s novou TFT obrazovkou, abyste mohli přijímat oznámení o zprávách a hovorech a poslouchat hudbu*. Prostřednictvím bezplatné aplikace Garmin StreetCross je k dispozici také kompletní mapová navigace, která vám usnadní každou cestu.
*Vyžaduje náhlavní soupravu Bluetooth propojenou se strojem MT-09 SP. Náhlavní souprava není součástí dodávky.
Model MT-09 SP je proslulý svou obratností a stabilitou, které jsou umocněny propracovanou ergonomií, díky níž se jezdec cítí se strojem v souladu a která nabízí větší volnost pohybu pro různé styly jízdy. Za tímto účelem je nyní poloha řídítek nižší a nabízí dvě nastavitelné polohy, přičemž nově navržené stupačky jsou rovněž nastavitelné. Nové dvoudílné sedlo ještě více umocňuje pocit volnosti při jízdě.
Úsměv vyvolávající řev motoru CP3 je jednou z jeho nejcharakterističtějších vlastností, která při každém otočení plynového pedálu vyplavuje čistý adrenalin. Model MT-09 SP je vybaven speciálně navrženými sacími potrubími, která zvýrazňují vysokofrekvenční zvuky, jež jsou pak, zejména při vyšších rychlostech, zdůrazněny mřížkou akustického zesilovače v horní části palivové nádrže, aby se bohatý zvuk motoru CP3 linul přímo k vám.
Kapalinou chlazený tříválcový motor je lehký a výkonný a poskytuje vysoký točivý moment při nízkých otáčkách. Akustická harmonie, která vzniká kombinací indukčního zvuku a zvuku výfuku, dodává motoru CP3 jeho rozpoznatelný řev, který umocňuje pocit zrychlení. Vstřikovače paliva mají vyšší účinnost a optimalizované převodové poměry a zdokonalená asistenční antihoppingová kluzná spojka (A&S) odpovídají vysokému výkonu motoru.
Kompaktní konstrukce tlakově litého hliníkového rámu CF (controlled filling) představuje moderní koncepci ikonického uspořádání Deltabox, jež zajišťuje vysokou tuhost podvozku pro vynikající zpětnou vazbu pro jezdce a stabilitu. Optimalizovaná konstrukce kyvné vidlice a lehký a štíhlý podvozek vytvářejí uvolněnější dojem a model MT-09 SP je díky tomu partnerem pro všechny druhy sportovní jízdy.
Integrované nové spínače na řídítkách umožňují ovládat širší škálu funkcí modelu MT-09 SP včetně připojení k chytrému telefonu, navigace a jízdních režimů a také prozkoumávat další možnosti nabídek. Intuitivní nové funkce směrových světel dále zlepšují jízdní zážitek. Jemné cvaknutí spínačem směrových světel způsobí trojnásobné bliknutí směrových světel při změně jízdního pruhu, zatímco při plném cvaknutí se rozsvítí nepřetržitě. Směrová světla se také sama vypnou po uplynutí 15 sekund a ujetí více než 150 metrů. Nová signalizace nouzového zastavení (ESS) také zapne výstražná světla, když systém rozpozná náhlé brzdění.
Obecné | |
Barva | stříbrná |
Řidičák | A |
Značka | Yamaha |
Rozměry | |
Celková délka | 2090 mm |
Celková šířka | 795 mm |
Celková výška | 1190 mm |
Minimální světlá výška | 140 mm |
Objem olejové nádrže | 3,5 l |
Objem palivové nádrže | 14 l |
Pohotovostní hmotnost | 190 kg |
Rozvor kol | 1430 mm |
Výška sedla | 825 mm |
Výška sedla (rozsah) | 800-899 mm |
Motor | |
CO2 emise | 116 g/km |
Karburátor | vstřikování paliva |
Kompresní poměr | 11.5 : 1 |
Koncový převod | řetěz |
Maximální točivý moment | 93,0 Nm (9,5 kg-m) při 7 000 ot./min |
Maximální výkon | 87,5 kW |
Převodovka | Stálý záběr, 6rychlostní |
Spotřeba | 5 l |
Systém mazání | zásoba oleje v klikové skříni |
Systém startování | Elektrickým |
Systém zapalování | TCI |
Typ motoru | Kapalinou chlazený, 4taktní, 4ventilový, 3 válec, DOHC |
Typ spojky | Mokrá, vícelamelová |
Vrtání x zdvih (mm) | 78 x 62,1 mm |
Zdvihový objem | 890 cm3 |
Podvozek | |
Přední brzda | Hydraulická dvojitá kotoučová O 298 mm |
Přední pneumatika | 120/70 ZR17M/C (58W) bezdušová |
Přední zdvih | 130 mm |
Rám | Diamond |
Stopa | 108 mm |
Systém předního odpružení | Teleskopická vidlice |
Systém zadního odpružení | Kyvná vidlice, (kloubové odpružení) |
Úhel sklonu | 25° |
Zadní brzda | Hydraulická jednoduchá kotoučová O 245 mm |
Zadní pneumatika | 180/55 ZR17M/C (73W) bezdušová |
Zadní zdvih | 122 mm |
Limitovaná verze | a2 s omezovačem - 35 kw / a2 bez |