Král řady MT vyžaduje naprostý respekt a první, co upoutá vaši pozornost, je nová kompaktní sestava světlometu a upravená nádrž, které podtrhují výjimečnou mechanickou krásu modelu MT-10. O pozornost se nebojí říct ani sebevědomá a nepřehlédnutelná grafika varianty Cyan Storm a o tom, že tenhle stroj je pro vás to pravé vás přesvědčí působivý hluboký zvuk sání motoru CP4 o objemu 998ccm. Hluboko v lehkém šasi Deltabox je ukrytá nejdokonalejší sada elektronických pomocníků jezdce, která je navržená tak, aby vám poskytla nejvyšší stupeň ovladatelnosti. Díky nastavitelným vyspělým systémům, které řídí trakci, prokluzování kol, zvedání předního kola, brzdění motorem a brzdění, můžete svůj motocykl MT-10 nastavit přesně tak, jak si přejete.
Nový 4,2palcový barevný TFT displej poskytuje jasný přehled o všech informacích potřebných pro jízdu. Spínač nabídky na pravém řídítku umožňuje rychlý přechod mezi různými obrazovkami – a přepínač Režim/Vybrat na levém řídítku mění nastavení elektronických asistenčních systémů jednotlivě – nebo můžete přepínat všechna nastavení najednou pomocí 4 režimů systému YRC.
Díky systému odvozenému od modelu R1 se dvěma plovoucími 320mm kotouči a čtyřpístkovými radiálně upevněnými třmeny je motocykl MT-10 vybaven nejsofistikovanějším brzdovým paketem montovaným do všech sériových strojů Yamaha. Nový model je vybavený radiálním hlavním brzdovým válcem Brembo, který zajišťuje ještě přesnější citlivost a ovladatelnost a poskytuje maximální brzdný výkon.
Ačkoli tenhle dominantní stroj nabízí špičkový jízdní zážitek, někdy je třeba si užít pohodovou cestu - v takových chvílích není nic snažšího, než zapnout tempomat při překčočení 50 km/h a jízdu si vychutnávat. Je to také skvělý způsob, jak si zajistit dodržování rychlostních omezení.
Ať už jedete za nepříznivých povětrnostních podmínek nebo po náročné a klikaté silnici, v některých případech je dobré stanovit si maximální rychlost. MT-10 disponuje technologií, která vám pomůže díky variabilnímu omezovači rychlosti Yamaha (YVSL). Stačí zvolit preferovanou maximální rychlost, nastavit ji pomocí přepínače Režim/Vybrat a relaxovat.
Nic se nevyrovná vzrušujícímu zážitku z výkonnějšího motoru EU5 CP4 o objemu 998 ccm modelu MT-10. Jeho konstrukce s technologií crossplane poskytuje jedinečnou nerovnoměrnou sekvenci zapalování, která zajišťuje senzační točivý moment pro pozoruhodnou akceleraci – a nejnovější motocykl je vybaven vyladěným systémem sání s většími sacími kanály a mřížkami akustického zesilovače umístěnými na nádrži vydávající hluboký řev, který při zatažení za plyn vyvolává mrazení v zádech.
Nejnovější model MT-10 si zachovává syrový a děsivý charakter všech modelů Yamaha Hyper Naked, ale zároveň získává zcela nový vzhled, který se soustředí na mechanickou krásu motocyklu a odstraňuje všechny zbytečné prvky kapotáže a tahle funkčnost a jednoduchost vynikne v černé variantě přirozeně. Nová kompaktní dvojitá sestava LED světlometu a velké sací kanály působí mohutným a dominantním dojmem – a minimální přední převis upevňuje brutální dojem a mechanicky zaměřený vzhled motocyklu.
Důmyslný systém APSG (Accelerator Position Sensor Grip) značky Yamaha je nejnovějším systémem ride-by-wire, který poskytuje nejpřirozenější a nejefektivnější pocit ovládání plynu pro nejvyšší stupeň kontroly. Odezvu plynu lze nastavit pomocí systému PWR, který umožňuje výběr ze čtyř režimů výkonu, od měkké odezvy na mokrém povrchu až po agresivní jízdu na okruhu.
Jakmile stisknete tlačítko startéru, uslyšíte a pocítíte jedinečný zvuk, který vydává speciálně vyladěný titanový tlumič výfuku a výfukové potrubí. Spolu s vyladěným systémem sání využívá nerovnoměrné sekvence zapalování motoru s klikovým hřídelem crossplane k vytvoření jedinečného a vzrušujícího tónu výfuku, který nezní jako u žádného jiného motocyklu.
Pro rychlejší a efektivnější akceleraci je model MT-10 standardně vybaven systémem rychlořazení (QSS). Tento elektronický systém umožňuje řazení nahoru bez spojky s plným plynem a také plynulejší a kontrolovanější řazení dolů bez spojky, které spolu se spojkou A&S pomáhá udržovat stabilitu šasi při zpomalování.
Uvnitř malé černé krabičky se skrývá šestiosá inerciální měřicí jednotka (IMU), která snímá náklon, natočení a vychýlení a také zrychlení dopředu/dozadu, nahoru/dolů a doleva/doprava. Řídicí jednotka pak na základě těchto údajů aktivuje sadu špičkových asistenčních systémů, včetně kontroly trakce, kontroly skluzu (SCS), řízení zdvihu předního kola (LIF), brzdění motorem (EBM) a ovládání brzd (BC), které zajišťují dokonalé nastavení při každé jízdě.
Model MT-10 obouvá nejnovější pneumatiky Bridgestone Battlax Hypersport S22 s přední pneumatikou 120/70-ZR17 a zadní pneumatikou 190/55-ZR17, které zajišťují nejlepší trakci ve své třídě a vynikající výkon. Spolu s kompletním balíčkem elektronických pomůcek pro jezdce je tento vlajkový model Hyper Naked vybavený tak, aby poskytoval neuvěřitelnou úroveň výkonu.
Pro snadnější a pohodlnější kontrolu a nastavení tlaku v pneumatikách jsou lehká pětipaprsková hliníková 17palcová kola vybavena 90° ventilky. Tato snadno přístupná konstrukce umožňuje lépe umístit různé typy přívodů stlačeného vzduchu.
Obecné | |
Barva | modrá |
Řidičák | A |
Značka | Yamaha |
Rozměry | |
Celková délka | 2100 mm |
Celková šířka | 800 mm |
Celková výška | 1165 mm |
Minimální světlá výška | 135 mm |
Objem olejové nádrže | 4,9 l |
Objem palivové nádrže | 17 l |
Pohotovostní hmotnost | 212 kg |
Rozvor kol | 1405 mm |
Výška sedla | 835 mm |
Výška sedla (rozsah) | 800-899 mm |
Motor | |
CO2 emise | 159 g/km |
Karburátor | elektronické vstřikování paliva |
Kompresní poměr | 12 : 1 |
Koncový převod | řetěz |
Maximální točivý moment | 112,0 Nm při 9 000 ot./min |
Maximální výkon | 122 kW |
Převodovka | Stálý záběr, 6rychlostní |
Spotřeba | 6,83 l |
Systém mazání | zásoba oleje v klikové skříni |
Systém startování | Elektrickým |
Systém zapalování | TCI |
Typ motoru | 4taktní, Kapalinou chlazený, 4válcový, DOHC |
Typ spojky | Mokrá, vícelamelová |
Vrtání x zdvih (mm) | 79,0 × 50,9 mm |
Zdvihový objem | 998 cm3 |
Podvozek | |
Přední brzda | Hydraulická dvoukotoučová brzda O 320mm |
Přední pneumatika | 120/70ZR17M/C (58 W) bezdušová |
Přední zdvih | 120 mm |
Rám | Diamond |
Stopa | 102 mm |
Systém předního odpružení | Teleskopické vidlice |
Systém zadního odpružení | Kyvná vidlice, (kloubové odpružení) |
Úhel sklonu | 24° |
Zadní brzda | Hydraulická jednokotoučová brzda O 220mm |
Zadní pneumatika | 190/55ZR17M/C (75 W) bezdušová |
Zadní zdvih | 120 mm |