Štíhlá a sportovní karoserie modelu R3 je vybavena centrálním přívodem vzduchu, který je inspirován ikonickým vítězným závodním strojem Yamaha M1 MotoGP®. Jeho radikální vzhled, aerodynamická závodní kapotáž a agresivní dvojité LED světlomety podtrhují ryzí DNA řady R a dělají z něj nejžádanější stroj o objemu 300 ccm na silnicích i závodních tratích.
Nová špičková 37mm obrácená přední vidlice KYB zaručuje citlivější odpružení a sledování povrchu. Kombinace nízké palivové nádrže a nízkých řídítek zajišťuje modelu R3 ergonomickou jízdní pozici s dostatkem pohodlí a přesné ovládání stroje. Jste připraveni vstoupit do světa řady R.
Motor o objemu 321 ccm s kompresním poměrem 11,2 : 1, dvěma vačkovými hřídelemi v hlavě válce (DOHC) a 4ventilovými hlavami válců je vyvinut s ohledem na vysokou hodnotou maximálních otáček a velkým výkonem v otáčkách. Tento špičkový motor EU5 s maximálním výkonem 30,9 kW (42 k) při 10 750 ot./min poskytuje modelu R3 úžasné zrychlení pro vzrušující zážitek z jízdy a vysoký výkon ve velkém rozsahu otáček.
Motocykl R3 inspirovaný vítězným strojem YZR-M1, který je nyní k dispozici v novém dvoubarevném provedení Icon Blue, je tím nejagresivnějším strojem R3 v historii. Centrální sání vzduchu ve stylu M1 dodává motocyklu čistě závodní vzhled. Motocykl R3 s celkově skvělými technickými parametry a ideálním rozložením hmotnosti 50/50 je připraven vás nadchnout na silnici i na trati.
Tento motocykl s nepřehlédnutelnou maskou, agresivní přední kapotáží a štítem závodního typu inspirovaným legendárním modelem R1 skvěle zapadá do řady R. Dva LED světlomety a centrální sání vzduchu spolu s kapotáží v křížovém uspořádání maximalizují proudění chladicího vzduchu k motoru EU5. Díky tomu je tento stroj králem supersportovních motocyklů s objemem do 300 ccm pro řidičské oprávnění skupiny A2.
Ať už jste jezdec s řidičským oprávněním skupiny A2 nebo hledáte špičkový lehký supersportovní motocykl, model R3 nabízí technologie, výkon a styl, které hledáte. Tento motocykl s ryzí závodní DNA vyvinutý se stejným přístupem bez kompromisů, jaký provází všechny modely řady R, vás vždycky dokáže nadchnout.
Kompaktní a lehký rám je vyroben z vysokopevnostní oceli a vyznačuje se optimálně vyváženým poměrem pevnosti a tuhosti. Pro dosažení sportovního a výjimečně hbitého ovládání má model R3 kratší rozvor. Rozložení hmotnosti vpředu/vzadu, které činí téměř 50/50, a přístupná výška sedla jsou zárukou jisté a vyvážené jízdy.
Přední kryt je vybaven světlomety ve stylu R1, který podtrhují silné genetické vazby motocyklu R3 na větší modely řady R. Dva světlomety využívající výkonnou a trvanlivou technologii LED zajišťují skvělou viditelnost i osvětlení s minimální spotřebou energie a dodávají motocyklu radikální závodní vzhled.
Model R3 přichází se 37mm přední vidlicí upside down KYB s optimalizovaným nastavením pružení a tlumení. Tato nová konstrukce má velkou plochu povrchu trubek, což zajišťuje vynikající tuhost vidlice. Výsledkem je sportovní stabilita přední části stroje a dokonalá zpětná vazba od povrchu bez ztráty pohodlí obvyklého u cestovních strojů. Speciální horní část podtrhuje celkový radikální styl inspirovaný modelem M1.
Ergonomie modelu R3 v uspořádání se sníženou palivovou nádrží a sníženými řídítky vám poskytne čistě supersportovní jízdní zážitky. Tato poloha při jízdě je nejen nesmírně pohodlná, ale zároveň vám umožňuje lépe sevřít stroj mezi koleny a získat tak větší jistotu, zejména když se tisknete těsně ke kapotáži pro maximální efektivitu aerodynamiky.
17" kola s pěti páry tenkých litých paprsků vpředu s radiální pneumatikou 110/70-17 a vzadu s radiální pneumatikou 140/70-17 dotvářejí štíhlý vzhled motocyklu řady R. Tato litá hliníková kola s lehkými dutými osami jsou pevná i stylová a také minimalizují neodpruženou hmotnost, která zlepšuje a zpřesňuje ovládání.
Přední plovoucí brzda s kotoučem o průměru 298 mm zaručuje výjimečné zpomalení s velmi citlivou odezvou brzdové páčky a zadní brzda s 220mm plovoucím kotoučem zajišťují vynikající brzdný účinek vzadu. Jezdec na motocyklu R3 s protiblokovacím brzdovým systémem (ABS) může jezdit s jistotou, i když je na vlhkém nebo kluzkém povrchu nižší trakce.
Díky umístění motoru a celkovým rozměrům nabízí R3 rozložení hmotnosti vpředu/vzadu v poměru téměř 50/50. To je obecně považováno za ideální pro supersportovní motocykly, protože zaručuje přesnost a hbitost, snadnou ovladatelnost a kvalitní zpětnou vazbu od povrchu.
R3 používá multifunkční přístrojový panel LCD, který řidiče informuje o zařazeném převodovém stupni, množství paliva, aktuální a průměrné spotřebě paliva. Dále je vybaven měřičem teploty vody, hodinami, indikátorem intervalu výměny oleje a počítadlem kilometrů – vše v přehledném, moderním uspořádání.
Obecné | |
Barva | modrá |
Řidičák | A2 |
Značka | Yamaha |
Rozměry | |
Celková délka | 2090 mm |
Celková šířka | 730 mm |
Celková výška | 1140 mm |
Minimální světlá výška | 160 mm |
Objem olejové nádrže | 2,5 l |
Objem palivové nádrže | 14 l |
Pohotovostní hmotnost | 169 kg |
Rozvor kol | 1380 mm |
Výška sedla | 780 mm |
Výška sedla (rozsah) | 700-799 mm |
Motor | |
Karburátor | vstřikování paliva |
Kompresní poměr | 11,2 : 1 |
Koncový převod | řetěz |
Maximální točivý moment | 29,5 Nm (3,0 kg-m) při 9 000 ot./min |
Maximální výkon | 30,9 kW |
Převodovka | Stálý záběr, 6rychlostní |
Systém mazání | zásoba oleje v klikové skříni |
Systém startování | TCI |
Systém zapalování | Elektrický |
Typ motoru | 2válcový, Kapalinou chlazený, EURO5, 4taktní, 4ventilový, DOHC |
Typ spojky | Mokrá, vícelamelová |
Vrtání x zdvih (mm) | 68 x 44,1 mm |
Zdvihový objem | 321 cm3 |
Podvozek | |
Přední brzda | Hydraulická jednoduchá kotoučová O 298 mm |
Přední pneumatika | 110/70 R17M/C 54H bezdušová |
Přední zdvih | 130 mm |
Rám | Diamond |
Stopa | 95 mm |
Systém předního odpružení | Teleskopická vidlice |
Systém zadního odpružení | Kyvná vidlice |
Úhel sklonu | 25° |
Zadní brzda | Hydraulická jednoduchá kotoučová O 220 mm |
Zadní pneumatika | 140/70 R17M/C 66H bezdušová |
Zadní zdvih | 125 mm |