Yamaha se do závodů Grand Prix zapojila již v roce 1961, kdy se zúčastnila Grand Prix Francie, aby mohla soutěžit na nejvyšší úrovni. První vítězství týmu přišlo brzy poté a Yamaha získala první z mnoha titulů mistra světa v roce 1964. Vítězství v závodech sbírá dodnes, v současnosti jich má více než 500. A neustále přibývají.
Každý supersport řady R vděčí za svou existenci závodním motocyklům Yamaha. Ikonická bílá barva karoserie modelu R7 World GP 60th Anniversary s červenou grafikou Speedblock a speciálním odznakem 60. výročí v kombinaci s červeným předním blatníkem, žlutou přední číselnou značkou a zlatými koly ztělesňuje 60 let závodů GP a oslavuje proslulé závodní motocykly a jezdce, kteří přispěli k utváření společnosti Yamaha.
Kultovní červená grafika Speedblock, kterou proslavily první motocykly Yamaha GP, se řadí k nejproslulejším a nejoblíbenějším vzorům všech dob. Čistě bílá karoserie s tlustým červeným pruhem podél horní části nádrže a zádě zachycuje ducha průkopnických továrních závodníků – a kola ve zlaté barvě a žlutá číselná značka na masce pocházejí přímo ze závodní dráhy.
Motor CP2 o objemu 689 ccm a výkonu 73,4 k při 8 750 ot./min dává modelu R7 World GP 60th Anniversary vzrušující akceleraci a okamžitou odezvu plynu. Jeho 270stupňový klikový hřídel vytváří nepravidelný interval zapalování, který se projevuje živým a strhujícím pocitem při zvyšování otáček. Lineární točivý moment pak umožňuje účinně připravit výkon pro rychlejší výjezd ze zatáčky.
Klíčovým faktorem k dosažení optimálního výkonu je minimalizace čelní plochy. Díky kompaktním rozměrům motoru CP2 dokázali konstruktéři společnosti Yamaha vytvořit sportovní kapotáž, jež je štíhlejší než u jakéhokoli jiného modelu řady R. K tomu je třeba připočítat sportovní přikrčenou jízdní pozici a výsledkem je hladký a účinný aerodynamický profil modelu R7 World GP 60th Anniversary.
Není ani třeba vidět logo Yamaha, abyste věděli, že tento úžasný nový supersport patří do legendární rodiny R. Lehká kapotáž s hliníkovými spodními panely nese tvary, jež jí dala čistá DNA řady R. Vyznačuje se agresivní tváří se dvěma očima, sáním vzduchu ve tvaru M a výkonným centrálním LED světlometem.
R7 World GP 60th Anniversary je první Yamaha s motorem CP2 vybavená spojkou Assist & Slipper (A&S). Ta umožňuje plynulejší řazení převodových stupňů a při prudkém brzdění zabraňuje přetáčení motoru a skákání zadního kola. Stroj je díky tomu předvídatelnější a lépe řiditelný při najíždění do zatáček. U spojky A&S také stačí podstatně nižší tlak na páčku.
Vzhledem ke hmotnosti pouhých 188 kg, včetně provozních náplní, si může model R7 World GP 60th Anniversary dovolit kompaktní rám, díky kterému je nejštíhlejším strojem řady R. Vyvážené tuhosti bylo dosaženo pomocí hliníkové středové výztuhy a také použitím trubek o různé pevnosti v tahu. Tyto klíčové vlastnosti přispívají k mimořádně agilním a citlivým jízdním vlastnostem motocyklu.
Přední vidlice KYB upside down o průměru 41 mm vám dodají pocit sebevědomí na závodní dráze stejně jako na točitých silnicích. Díky plně nastavitelnému předpětí a tlumení odskoku a komprese dokáže tento přední prvek zajistit vynikající ovladatelnosti a přesnosti. Napomáhají tomu i lité horní brýle a spodní brýle z kovaného hliníku.
Nově navržený systém odpružení zadního kola s přepákováním je vybaven nastavitelným tlumičem, jenž svými tlumicími charakteristikami a tuhostí pružiny odpovídá sportovnímu charakteru modelu R7 World GP 60th Anniversary. Horizontální uspořádání tlumiče pomáhá soustředit hmotu a dosáhnout vysoké úrovně agility řízení. Díky kompaktnímu provedení bylo možné udržet rozměry podvozku na minimálních hodnotách.
Pro zdůraznění čisté DNA řady R je model R7 World GP 60th Anniversary jako dostupný supersport vpředu opatřen vysoce kvalitními radiálními čtyřpístkovými brzdovými třmeny. Tento design, který byl vyvinut pro závodní stroje, vytváří lineární tlak na dva 298mm kotouče přední brzdy a společně s radiálním hlavním válcem Brembo zajišťuje tato prémiová konfigurace špičkový brzdný výkon a vysokou míru ovladatelnosti.
Poloha těla hraje klíčovou úlohu v aerodynamice a jízdních vlastnostech motocyklu. Závodní řídítka modelu R7 World GP 60th Anniversary, stupačky a sólo sedlo absorbující nárazy jsou zárukou sportovní jízdní polohy, jež využijete na dráze i na silnici. Hluboké prohlubně na krytu nádrže umožňují přitisknout se velmi blízko k motocyklu, snížit odpor vzduchu a během brzdění a zatáčení dosáhnout ještě lepší opory a přilnavosti.
Pro snazší ovladatelnost, agilní řízení a citlivější odpružení se model R7 World GP 60th Anniversary nabízí s lehkými desetipaprskovými litými koly. Vysokou úroveň trakce zajišťuje přední pneumatika 120/70ZR17 a široká zadní pneumatika 180/55ZR17, jež umožňují stabilní a sebevědomou jízdu v zatáčkách, při zrychlování i brzdění.
Chcete-li, aby váš model R7 World GP 60th Anniversary dosahoval ještě lepšího zrychlení, zadejte si při objednávání u prodejce Yamaha volitelný systém rychlořazení. Systém QSS umožňuje při řazení nahoru snížit výkon vstupující do převodovky jen na velmi krátký okamžik. Tím lze dosáhnout plynulého přeřazování při plném výkonu, ať už na silnici, nebo na dráze.
Obecné | |
Barva | bílá |
Řidičák | A |
Značka | Yamaha |
Rozměry | |
Celková délka | 2070 mm |
Celková šířka | 705 mm |
Celková výška | 1160 mm |
Minimální světlá výška | 135 mm |
Objem olejové nádrže | 3 l |
Objem palivové nádrže | 13 l |
Pohotovostní hmotnost | 188 kg |
Rozvor kol | 1395 mm |
Výška sedla | 835 mm |
Výška sedla (rozsah) | 800-899 mm |
Motor | |
Karburátor | vstřikování paliva |
Kompresní poměr | 11.5 : 1 |
Koncový převod | řetěz |
Maximální točivý moment | 67,0 Nm (6,8 kgm) při 6500 ot./min |
Maximální výkon | 54 kW |
Převodovka | Stálý záběr, 6rychlostní |
Systém mazání | zásoba oleje v klikové skříni |
Systém startování | Elektrickým |
Systém zapalování | TCI |
Typ motoru | 2válcový, Kapalinou chlazený, EURO5, 4taktní, 4ventilový, DOHC |
Typ spojky | Mokrá, vícelamelová |
Vrtání x zdvih (mm) | 80 × 68,6 mm |
Zdvihový objem | 689 cm3 |
Podvozek | |
Přední brzda | Dvojitá hydraulická kotoučová brzda O 298 mm |
Přední pneumatika | 120/70 ZR17M/C (58 W) bezdušová |
Přední zdvih | 130 mm |
Rám | Diamond |
Stopa | 90 mm |
Systém předního odpružení | Teleskopické vidlice |
Systém zadního odpružení | Kyvná vidlice (kloubové odpružení) |
Úhel sklonu | 23°40' |
Zadní brzda | Jednoduchá hydraulická kotoučová brzda O 245 mm |
Zadní pneumatika | 180/55 ZR17M/C (73 W) bezdušová |
Zadní zdvih | 130 mm |