Od roku 2019 je díky modelu Ténéré 700 objevování dostupnější než kdykoli předtím. Tento lehký, kompaktní a všestranný stroj se rychle etabloval jako dokonalý motocykl pro jezdce, kteří ocení jeho pozoruhodný komfort při silniční jízdě na dlouhé vzdálenosti i jeho vynikající výkon v terénu.
Model Ténéré 700 Explore nyní učiní globální cestování a mezinárodní objevování ještě přístupnějším. Jeho jedinečná specifikace dokonale kombinuje pohodlí s výkonem, včetně přední vidlice KYB a systému zadního odpružení se sníženým zdvihem kola a vyššího a širšího cestovního štítu pro větší ochranu před větrem. Model Ténéré 700 Explore je nyní díky upravenému nastavení odpružení a nižší výšce sedla ještě přístupnější a díky bočním držákům na brašny, do kterých lze umístit pevná i měkká zavazadla z řady originálního příslušenství Yamaha, je ideální pro delší cesty. Stačí mít jen plnou nádrž paliva a svět je váš.
Pro větší pohodlí a snazší došlápnutí na zem je model Ténéré 700 Explore vybaven 43mm přední vidlicí KYB se zdvihem 190 mm, což je o 20 mm méně než u modelu Ténéré 700. Upravené tvrdosti pružin zajišťují stabilní a pohodlnou jízdu při cestování se zavazadly a snížením zdvihu odpružení bylo dosaženo nižší výšky sedla.
Motocykl je vybaven speciálně vyvinutým tlumičem KYB se zvýšenou tvrdostí pružiny, který zajišťuje vynikající komfort a ovladatelnost i při plném zatížení. Dálkově nastavitelný tlumič zajišťující zdvih 180 mm, což je o 20 mm méně než u modelu Ténéré 700, umožnil dosáhnout nižší výšky sedla pro snadné došlápnutí na zem.
Pro snadnější nasedání a sesedání je nejnovější model Ténéré 700 Explore vybaven nižším sedlem o výšce 860 mm, což je o 15 mm méně než u modelu Ténéré 700. To přináší různé výhody včetně snazšího došlápnutí na zem pro lepší ovladatelnost v nízkých rychlostech při jízdě ve složitých terénních situacích nebo v hustém provozu.
Při jízdě na dlouhé vzdálenosti oceníte zvýšenou ochranu proti větru, kterou poskytuje větší štít namontovaný z výroby. Je vyšší a širší než standardní konstrukce a poskytuje o 50 % větší plochu, která zajišťuje vyšší cestovní komfort.
Jedinečná specifikace modelu Ténéré 700 Explore je zaměřena na zajištění vyššího komfortu a pohodlí. Nové rychlořazení má nastavení vyvinuté speciálně pro motor CP2 o objemu 690 ccm. Nyní si můžete vychutnat plynulé řazení nahoru pro plynulejší a efektivnější akceleraci.
Model Ténéré 700 Explore je vybaven bočními držáky kufrů v rámci originální výbavy a při koupi nového motocyklu si můžete vybrat, zda chcete namontovat* originální hliníkové boční kufry Yamaha dostupné v černé nebo stříbrné barvě, nebo můžete zvolit měkké brašny Explorer.
*Za příplatek.
Barevný 5palcový TFT displej umožňuje nastavit dva motivy – moderní dynamický design nebo tradičnější vzhled připomínající éru analogových přístrojů. Jednotka CCU motocyklu komunikuje s aplikací MyRide, takže se na displeji zobrazují textové zprávy a upozornění na příchozí hovory a můžete tak být neustále ve spojení.
Motor Yamaha CP2 o objemu 690 ccm je navržen tak, aby poskytoval co nejsenzačnější a nejuspokojivější zážitky z jízdy v jakémkoli terénu. Tato pohonná jednotka s 270° klikovým hřídelem produkuje silný lineární točivý moment už od nízkých otáček a dělá tak z modelu Ténéré 700 Extreme vynikající motocykl pro nejrůznější podmínky.
Systém ABS se 3 režimy vám dává možnost přesně se rozhodnout, jak se má váš motocykl chovat na různých površích. Režim 1 je plně zapnutý a systém ABS funguje na obou kolech, což je zákonný požadavek na veřejných komunikacích. V režimu 2 je systém aktivní na předním kole, ale vypnutý na zadním. Nabízí tak větší jistotu na volných šotolinových cestách. Režim 3 znamená, že je systém zcela vypnutý a dává vám maximální ovladatelnost při jízdě v terénu.
Díky štíhlé zadní části, která umožňuje uvolněné držení kolen a přirozenou polohu při sezení, přispívá palivová nádrž k pohodlné ergonomii, která z tohoto modelu dělá dokonalý všestranný adventure motocykl. Díky nízké spotřebě paliva motoru CP2 vám 16litrová palivová nádrž zajistí dostatečný dojezd mezi tankováními, takže se nemusíte obávat, že byste nedojeli do cíle, když se ocitnete daleko od civilizace.
Agresivní štít se 4 LED světlomety je inspirován motocykly pro pouštní závody, jejichž DNA sahá až k vítězným strojům Yamaha na Dakaru. Plné LED osvětlení zahrnuje kompaktní přední a zadní ukazatele směru a lehké zadní světlo pro vysokou viditelnost s vynikající spolehlivostí a nízkou hmotností.
Ténéré 700 Explore je stejně jako závodní tovární rallye motocykly Yamaha vybaven 21palcovým předním paprskovým kolem a 18palcovým zadním kolem, které charakterizuje nízká hmotnost, nesmírná pevnost a výjimečná rázová odolnost. S ohledem na vysokou úroveň trakce a odolnosti v terénu i na silnici jsou tato zlatě eloxovaná hliníková paprsková kola vybavena pneumatikami Pirelli Scorpion Rally.
Obecné | |
Barva | tmavě zelená |
Řidičák | A |
Značka | Yamaha |
Rozměry | |
Celková délka | 2350 mm |
Celková šířka | 905 mm |
Celková výška | 1500 mm |
Minimální světlá výška | 225 mm |
Objem olejové nádrže | 3 l |
Objem palivové nádrže | 16 l |
Pohotovostní hmotnost | 211 kg |
Rozvor kol | 1589 mm |
Výška sedla | 860 mm |
Výška sedla (rozsah) | 800-899 mm |
Motor | |
CO2 emise | 100 g/km |
Karburátor | elektronické vstřikování paliva |
Kompresní poměr | 11,5 : 1 |
Koncový převod | řetěz |
Maximální točivý moment | 68 Nm při 6 500 ot./min |
Maximální výkon | 54 kW |
Převodovka | Stálý záběr, 6rychlostní |
Spotřeba | 4,16 l |
Systém mazání | zásoba oleje v klikové skříni |
Systém startování | Elektrickým |
Systém zapalování | TCI |
Typ motoru | 4ventilový, 4taktní, Kapalinou chlazený, DOHC |
Typ spojky | Mokrá, vícelamelová |
Vrtání x zdvih (mm) | 80 x 68,6 mm |
Zdvihový objem | 689 cm3 |
Podvozek | |
Přední brzda | Hydraulická se dvěma kotouči O 282 mm |
Přední pneumatika | 90/90-21 M/C 54V |
Přední zdvih | 190 mm |
Rám | Dvojitý kolébkový, ocelový páteřový rám |
Stopa | 105 mm |
Systém předního odpružení | Teleskopická vidlice upside down |
Systém zadního odpružení | Kyvná vidlice, (kloubové odpružení) |
Úhel sklonu | 27° |
Zadní brzda | Hydraulická s jedním kotoučem O 245 mm |
Zadní pneumatika | 150/70 R 18 M/C 70V M+S |
Zadní zdvih | 180 mm |