Model Ténéré otřásl segmentem Adventure jako žádný jiný motocykl. Jeho speciální kombinace lehkého podvozku, který dojede kamkoli, a motoru CP2 s vysokým točivým momentem z něj dělá skutečně pozoruhodný a všestranný stroj. Do této legendární rodiny nyní přibyl nový drsný člen stvořený pro neúnavné hledače adrenalinu.
Model Ténéré 700 Extreme inspirovaný vítěznými rallye motocykly Yamaha je zkonstruován tak, abyste se mohli vydat ještě hlouběji do drsného terénu. Díky vysoce kvalitnímu odpružení KYB, zvýšené světlé výšce, řadě komponentů zaměřených na terénní jízdu a TFT displeji s 3 motivy je tento drsný model o objemu 690 ccm připraven téměř na cokoli. Ať už jste zkušený dobrodružný jezdec nebo jste v tomto vzrušujícím světě nováčkem, nový Ténéré 700 Extreme je stroj, který si žádá vaši pozornost. Najdete s ním svůj vlastní druh extrému.
Model Ténéré 700 Extreme je vybaven přední vidlicí KYB s vysokým zdvihem a specifikací, která poskytuje 230 mm zdvihu kola (o 20 mm více než u modelu Ténéré 700) a zvládne i ten nejnáročnější terén. Odolná povrchová úprava Kashima na trubkách zajišťuje hladký chod odpružení a díky možnosti plného nastavení předpětí a tlumení komprese a odskoku lze tento odolný terénní motocykl nastavit tak, aby dokonale odpovídal vašemu stylu jízdy v jakémkoli terénu.
Model Ténéré 700 Extreme je vybaven zadním tlumičem KYB s dlouhým zdvihem, který poskytuje 220 mm zdvihu zadního kola – o 20 mm více než u modelu Ténéré 700. Závodní plně nastavitelné zadní odpružení Monocross je vybaveno nově vyvinutým přepákováním, které zajišťuje progresivnější činnost odpružení pro lepší jízdní vlastnosti v extrémním terénu.
Pětipalcový TFT přístrojový panel nabízí tři styly obrazovky pro různé situace. „Explorer“ má dynamický digitální styl, zatímco „Street“ nabízí rychloměr v analogovém formátu. Motiv „Raid“ se vyznačuje designem inspirovaným roadbookem se zaměřením na vzdálenosti cest. S bezplatnou aplikací MyRide od společnosti Yamaha můžete zůstat ve spojení a zobrazovat na displeji upozornění na textové zprávy a hovory.
Při jízdě v terénu potřebujete mít možnost snadno přenášet váhu pro optimální ovladatelnost. Jednodílné sedlo modelu Ténéré 700 Extreme s plošším profilem a 20 mm polstrování navíc poskytuje větší pohodlí a lepší pohyblivost na silnici i v terénu.
Model Ténéré 700 Extreme je vybaven vysokým předním blatníkem, který je navržen tak, aby zvládl i ty nejextrémnější terénní podmínky. Jeho lehká konstrukce vás pomáhá chránit před povrchovými nečistotami, zatímco sekundární nízký poloviční blatník pomáhá odrážet nečistoty a stříkající vodu od motocyklu.
Speciální výbava modelu Ténéré 700 Extreme zahrnuje lehké titanové stupačky, které zajišťují lepší přilnavost v blátivých nebo mokrých podmínkách. O 200 g lehčí a o 35 % větší plocha než u standardní konstrukce snižuje tlak na podrážky bot, zejména když stojíte, a díky větší kontaktní ploše umožňuje lepší ovladatelnost.
Motor Yamaha CP2 o objemu 690 ccm je navržen tak, aby poskytoval co nejsenzačnější a nejuspokojivější zážitky z jízdy v jakémkoli terénu. Tato pohonná jednotka s 270° klikovým hřídelem produkuje silný lineární točivý moment už od nízkých otáček a dělá z modelu Ténéré 700 Extreme vynikající výkonný motocykl pro jízdy napříč kontinentem i prohánění se v terénu.
Systém ABS se 3 režimy vám dává možnost přesně se rozhodnout, jak se má váš motocykl chovat na různých površích. Režim 1 je plně zapnutý a systém ABS funguje na obou kolech, což je zákonný požadavek na veřejných komunikacích. V režimu 2 je systém aktivní na předním kole, ale vypnutý na zadním. Nabízí tak větší jistotu na volných šotolinových cestách. Režim 3 znamená, že je systém zcela vypnutý a dává vám maximální ovladatelnost při jízdě v terénu.
Díky nízké spotřebě paliva motoru CP2 vám 16litrová palivová nádrž zajistí dostatečný dojezd mezi tankováními. A ať už jedete extrémním terénem nebo si užíváte pohodovou jízdu po dálnici, štíhlá nádrž přispívá k příjemné ergonomii, která dělá z tohoto modelu pozoruhodně všestranný dobrodružný motocykl.
Agresivní kapotáž se 4 LED světlomety je inspirována závodními rallye motocykly, jejichž DNA sahá až k vítězům dakarského závodu Yamaha. Plné LED osvětlení zahrnuje kompaktní přední a zadní ukazatele směru a lehké zadní světlo pro vysokou viditelnost s vynikající spolehlivostí a nízkou hmotností.
Závodní dědictví modelu Ténéré 700 Extreme se projevuje použitím 21palcových/18palcových paprskových kol, která kombinují obrovskou pevnost s kontrolovanou pružností pro zvládnutí náročného terénu. Použití 21palcového předního kola a 18palcového zadního kola vám také dává možnost nasadit enduro pneumatiky pro lepší výkon v terénu.
Tento robustní adventure motocykl je vybaven širokou škálou originálního vybavení, které je navrženo tak, aby chránilo vás i váš stroj. Lehký štít a chrániče rukou pomáhají odrážet vítr, zatímco vodítko řetězu a lehká hliníková síťová ochrana chladiče zachycují nečistoty z povrchu a udržují vysoký výkon vašeho motocyklu.
Obecné | |
Barva | modrá |
Řidičák | A |
Značka | Yamaha |
Rozměry | |
Celková délka | 2370 mm |
Celková šířka | 905 mm |
Celková výška | 1490 mm |
Minimální světlá výška | 260 mm |
Objem olejové nádrže | 3 l |
Objem palivové nádrže | 16 l |
Pohotovostní hmotnost | 205 kg |
Rozvor kol | 1595 mm |
Výška sedla | 910 mm |
Výška sedla (rozsah) | nad 900 mm |
Motor | |
CO2 emise | 100 g/km |
Karburátor | elektronické vstřikování paliva |
Kompresní poměr | 11,5 : 1 |
Koncový převod | řetěz |
Maximální točivý moment | 68 Nm při 6 500 ot./min |
Maximální výkon | 54 kW |
Převodovka | Stálý záběr, 6rychlostní |
Spotřeba | 4,16 l |
Systém mazání | zásoba oleje v klikové skříni |
Systém startování | Elektrickým |
Systém zapalování | TCI |
Typ motoru | 4ventilový, 4taktní, Kapalinou chlazený, DOHC |
Typ spojky | Mokrá, vícelamelová |
Vrtání x zdvih (mm) | 80 x 68,6 mm |
Zdvihový objem | 689 cm3 |
Podvozek | |
Přední brzda | Hydraulická se dvěma kotouči O 282 mm |
Přední pneumatika | 90/90-21 M/C 54V |
Přední zdvih | 230 mm |
Rám | Dvojitý kolébkový, ocelový páteřový rám |
Stopa | 105 mm |
Systém předního odpružení | Teleskopická vidlice upside down |
Systém zadního odpružení | Kyvná vidlice, (kloubové odpružení) |
Úhel sklonu | 27° |
Zadní brzda | Hydraulická s jedním kotoučem O 245 mm |
Zadní pneumatika | 150/70 R 18 M/C 70V M+S |
Zadní zdvih | 220 mm |