Vše začalo v roce 1979, když Yamaha vyhrála vůbec první Rallye Dakar. Toto slavné vítězství inspirovalo Yamahu k vytvoření původního modelu Ténéré pro jezdce, kteří chtěli motocykl, na kterém dojedou kamkoli. Nyní je duch Ténéré silnější než kdy dříve díky novému modelu Ténéré 700 World Rally – nejexkluzivnějšímu adventure motocyklu, jaký kdy Yamaha vyrobila.
LEGENDA VOLÁ
Model Ténéré 700 World Rally inspirovaný stroji, které na Dakaru v rukou legendárního francouzského jezdce Stéphana Peterhansela vybojovaly šest vítězství, je vyveden v exkluzivních továrních závodních barvách a jeho vysoká specifikace zahrnuje lehký nasazovací tlumič výfuku Akrapovič a speciální vidlici s dlouhým zdvihem, kola a ploché sedlo ve stylu rallye v černé barvě.
Tento špičkový adventure motocykl je nejpropracovanějším modelem řady Yamaha Adventure. Ténéré 700 World Rally je se svými 23litrovými dvojitými palivovými nádržemi, slavným motorem CP2 o objemu 690 ccm s velkým točivým momentem, nejlepším odpružením KYB ve své třídě a připojeným TFT přístrojovým panelem připraven na každé dobrodružství.
Retro barvy závodního týmu rallye Yamaha
Abychom oslavili 40 let od chvíle, kdy první Ténéré otevřelo každému jezdci nový svět plný dobrodružství, používá model World Rally historické závodní barevné provedení Yamaha inspirované továrními závodními motocykly Stéphana Peterhansela. Ténéré 700 World Rally se stříbrnými rychlostními bloky a růžovým reflexním pruhem na jednobarevném modrém podkladu vzdává hold několikanásobným vítězstvím značky Yamaha v nejtěžším závodě světa. Přední blatník je také nalakován modře, aby ladil s kapotáží, a pro větší exkluzivitu jsou vnější trubky vidlice, sedlo a ráfky kol lakovány černě.
Lehký nasazovací tlumič výfuku Akrapovič
Tento špičkový adventure motocykl byl zkonstruován na základě velmi vysokých specifikací a je vybaven špičkovými komponenty. Nasazovací tlumič výfuku Akrapovič svým hlubokým a sugestivním tónem výfuku podtrhuje speciální charakter motoru CP2 s 270stupňovým klikovým hřídelem a zdůrazňuje výbavu tohoto exkluzivního stroje, která je nejlepší ve své třídě.
23litrové dvojité boční palivové nádrže
Dvojité boční palivové nádrže o objemu 23 litrů jsou umístěny nízko na šasi, což umisťuje hmotnost do středu pro zajištění hbitého ovládání. Horní část nádrží je umístěna mnohem níže než u modelu Ténéré 700, což jezdci usnadňuje pohyb.
Ploché dvoudílné sedlo inspirované rallye
Dvoudílná konstrukce sedla umožňuje snadné vyjmutí zadní části, aby bylo možné namontovat příslušenství, jako je nosič nebo kufry. Dvoumateriálová konstrukce z černého a šedého materiálu je navržena tak, aby poskytovala pevnou, ale pohodlnou jízdu. Jeho plochý profil vám umožní pohybovat se dopředu a dozadu s minimálním úsilím při přenášení váhy těla, abyste si udrželi kontrolu na nerovném terénu, a nová ergonomie modelu Ténéré 700 World Rally je vhodná pro jízdu vsedě i vestoje.
5palcový barevný TFT přístrojový panel s možností připojení chytrého telefonu
Barevný 5" TFT displej nabízí tři různé varianty zobrazení – od moderního digitálního designu až po tradičnější analogový vzhled – a k dispozici je také obrazovka ve stylu roadbooku s počitadlem kilometrů. Jednotka CCU motocyklu komunikuje s aplikací MyRide, takže se na displeji zobrazují textové zprávy a upozornění na příchozí hovory a můžete tak být neustále ve spojení.
Systém ABS s možností přepínání 3 režimů
Systém ABS s možností přepínání 3 režimů vám dává možnost přesně se rozhodnout, jak se má váš motocykl chovat na různých površích. Režim 1 je plně zapnutý a systém ABS funguje na obou kolech, což je zákonný požadavek na veřejných komunikacích. V režimu 2 je aktivní na předním kole, ale vypnutý na zadním. Nabízí tak větší jistotu na volných šotolinových cestách. Režim 3 znamená, že je systém zcela vypnutý a dává vám maximální ovladatelnost při jízdě v terénu.
Vysoce kvalitní 43mm přední vidlice KYB se zdvihem 230 mm
Pro předvídatelnou ovladatelnost v terénu a snadné řízení je motocykl Ténéré 700 World Rally vybaven 43mm přední vidlicí KYB, která nabízí plnou regulaci předpětí pružiny a tlumení komprese a odskoku – můžete ji tak nastavit podle různého zatížení, terénu a rychlosti. Černá anodizace vnějších trubek vytváří výrazný vzhled a díky 230mm zdvihu předního kola je toto kvalitní přední odpružení určeno pro extrémní jízdu v terénu.
Nastavitelný tlumič řízení Öhlins
Kompaktní a lehký tlumič řízení Öhlins, který je namontovaný těsně za horními brýlemi, zajišťuje lepší ovladatelnost šasi – zejména v náročném terénu. Jeho 18 různých nastavení tlumení umožňuje zvolit preferovanou úroveň citlivosti a odezvy.
Hliníkový zadní tlumič se zásobníkem piggyback, zdvih 220 mm
Nastavitelný systém zadního odpružení využívá speciální přepákování a je vybaven vysoce kvalitním zadním tlumičem se zásobníkem piggyback a hliníkovým tělem, které zajišťují konzistentní tlumení. Velký doraz umožňuje jízdu v nejnáročnějším terénu.
Motor CP2 o objemu 690 ccm s vysokým točivým momentem
Po vyzkoušení dvouválcového motoru 2 o objemu 690 ccm s 270° klikovým hřídelem pochopíte, proč se jedná o jeden z nejúspěšnějších agregátů značky Yamaha. Díky silnému lineárnímu točivému momentu je efektivní a ovladatelný v terénu – a jeho vynikající spotřeba paliva spolu s kompaktními rozměry a nízkou hmotností z něj dělají ideální pohonnou jednotku pro adventure.
Rozměry | |
Celková délka | 2370 mm |
Celková šířka | 905 mm |
Celková výška | 1490 mm |
Minimální světlá výška | 255 mm |
Objem olejové nádrže | 3 l |
Objem palivové nádrže | 23 l |
Rozvor kol | 1595 mm |
Výška sedla | 890 mm |
Motor | |
CO2 emise | 100 g/km |
Kompresní poměr | 11,5:1 |
Max. točivý moment | 69 Nm při 6 500 ot./min |
Max. výkon | 55 kW |
Převodovka | stálý záběr, 6rychlostní |
Spotřeba | 4,3 l / 100 km |
Typ motoru | 4taktní, 2válcový, Kapalinou chlazený, DOHC, 4ventilový |
Vrtání x zdvih (mm) | 80 x 68,6 |
Zdvihový objem | 689 cm3 |
Podvozek | |
Přední brzda | hydraulická se dvěma kotouči O 282 mm |
Přední pneumatika | 90/90-21 M/C 54V |
Přední zdvih | 230 mm |
Rám | Dvojitý kolébkový, Ocelový páteřový rám |
Stopa | 105 mm |
Systém předního odpružení | Teleskopická vidlice upside down, O 43 mm |
Systém zadního odpružení | Kloubové odpružení, kyvná vidlice |
Úhel sklonu | 27o |
Zadní brzda | hydraulická s jedním kotoučem O 245 mm |
Zadní pneumatika | 150/70 R 18 M/C 70V |
Zadní zdvih | 220 mm |
Obecné | |
Značka | Yamaha |
Hmotnost | 219 kg |