Jedná se o enduro motocykl, který je připraven poskytnout vám výkon potřebný k vítězství v široké škále jízdních podmínek. Model WR250F byl vyvinut na základě motokrosového motocyklu Yamaha vítězícího na Grand Prix a nabízí ohromující zrychlení a rychlost. Díky specifickým enduro prvkům a špičkovému odpružení je tento stroj stvořen pro zdolávání nejtechničtějšího terénu – od vysokorychlostních tratí až po technickou jízdu v lese.
Nová hlava válců typu YZ250F se širokým sacím kanálem a vačkovým hřídelem výkonného výfuku poskytuje silný výkon v nízkých a středních otáčkách, a současně zachovává vysoký točivý moment při nízkých otáčkách modelu WR250F. Odlehčený hliníkový kolébkový rám z motokrosového modelu Yamaha byl optimalizován pro enduro a poskytuje správnou rovnováhu tuhosti pro větší přesnost a lepší odezvu povrchu pro jízdu v náročném terénu.
Lehký a výkonný přední brzdový systém umožňuje maximální ovladatelnost a vlastnosti endura zahrnují multifunkční displej a speciální konstrukci výfuku a tlumiče. Lehká spojka a 6stupňová převodovka s dlouhým zpřevodováním jsou připraveny na ty nejextrémnější výzvy. Díky aplikaci pro chytré telefony Power Tuner a 2polohovému přepínači režimů motoru navíc můžete inteligentní model WR250F nastavit tak, aby si poradil s prakticky jakýmikoli jízdními podmínkami.
Model WR250F přichází s výkonným špičkovým motorem, který přímo navazuje na vítězný model YZ250F na Grand Prix. Díky hlavě válce s širším sacím kanálem pro vyšší účinnost a také výkonnému vačkovému hřídeli výfuku a specifickému nastavení ECU pro enduro vám tento motokrosový motor poskytne silný výkon ve středních až vysokých otáčkách a zároveň si zachová velkou tažnou sílu při nízkých otáčkách WR250F.
Rám WR250F, který Yamaha vyrábí s využitím unikátního procesu lití pod tlakem, přímo vychází z vítězného modelu YZ250F, který dominuje motokrosovým motocyklům v Evropě a USA. Tento silný a odlehčený hliníkový kolébkový rám má stěny o různých tloušťkách, které přispívají ke speciálně vyvážené tuhosti pro maximální sledování povrchu.
V chytré aplikaci Yamaha Power Tuner lze doladit charakter výkonu motoru WR250F pomocí integrovaného Wi-Fi připojení. Tento snadno použitelný systém vám umožní vytvořit si vlastní upřednostňované vstřikování paliva a časování zapalování tak, aby vyhovovalo různým podmínkám tratě a počasí. Můžete si také prohlížet a sdílet protokoly závodů, diagnostiku motoru, monitorování v reálném čase a funkce zálohování dat.
Výkonná přední kotoučová brzda WR250F o průměru 270 mm, která je vybavena kompaktním třmenem s pístky o velkém průměru a také speciálními brzdovými destičkami s vysokým třením, které poskytují velkou styčnou plochu s kotoučem, šetří drahocenný čas v úzkých úsecích a přináší vysokou míru ovladatelnosti.
Motocykl WR250F je vybaven nejlepší vidlicí pružinového typu KYB® 43 mm ve své třídě s tlumicím systémem citlivým na rychlost (SSS) a má speciální enduro ventily pro agilní řízení a vynikající absorpcí rázů ve všech rychlostech. S odlehčenou pružinou a velkokapacitní nádržkou přispívá zadní tlumič k nízké hmotnosti motocyklu WR250F a znovu potvrzuje pověst jednoho z nejlépe ovladatelných motocyklů enduro.
Kompaktní multifunkční displej vám poskytne všechny potřebné informace na trati i v terénu. LCD displej s vysokým kontrastem obsahuje počítadlo ujetých kilometrů, dvě denní počitadla kilometrů, hodiny, časovač/stopky a výstražnou kontrolku nízkého stavu paliva, navíc nový indikátor spotřeby paliva umožňuje přesně naplánovat zastávky k natankování.
Endurová jízda musí být jednou z nejnáročnějších testů jakékoli převodovky, ale díky odolné spojce modelu WR250F jste připraveni i na ten nejextrémnější terén. Odolná a lehká spojka, vybavená speciálními rýhovanými třecími deskami, zajišťuje lehký pocit na páce a zároveň spolehlivý a nepřetržitý výkon po celý den.
Motor nejnovější generace je vybaven speciálně vyvinutou šestistupňovou převodovkou s dlouhým zpřevodováním, která dělá z modelu WR250F jeden z nejschopnějších a nejvšestrannějších enduro motocyklů. Od pomalých technických tras po vysokorychlostní jízdu vám tato převodovka s plynulým řazením umožní dosáhnout optimálního výkonu.
Když jedete celý den, mohou se dramaticky změnit traťové a povětrnostní podmínky a přepínač mapy motoru ve dvou režimech WR250F vám umožňuje změnit jízdní charakter motoru za jízdy. Takže ať už se jedná o pevnou hlínu nebo hluboké bláto, můžete zvolit vhodný režim pohonu.
Se svým čelním systémem sání je WR250F velmi úsporným motocyklem a pro dlouhý dojezd mezi doplňováním paliva je tento nejnovější model vybaven velkou palivovou nádrží o objemu 7,9 litru. Lehká palivová nádrž umístěná v blízkosti středu stroje a kompaktní palivové čerpadlo pomáhají soustředit hmotnost v centru a dosáhnout co nejštíhlejší siluety motocyklu.
Kromě vyšší účinnosti sání pomáhá typicky obrácená hlava válce a dozadu skloněný válec se svodem výfuku vinoucím se kolem válce také centralizovat hmotu motocyklu. Také díky tomu je WR250F jednou z nejagilnějších a nejlépe ovladatelných terénních motorek.
Díky své štíhlé kapotáži vyvedené v dynamickém provedení Icon Blue a integrovanou grafikou vypadá nejnovější generace WR250F lépe než kdy jindy. Lehké kryty chladičů odkazují na úspěšnou závodní historii motocyklu a barevně sladěné modré čelní a boční kryty zdůrazňují agresivní vzhled.
Obecné | |
Barva | modrá |
Značka | Yamaha |
Rozměry | |
Celková délka | 2175 mm |
Celková šířka | 825 mm |
Celková výška | 1270 mm |
Minimální světlá výška | 320 mm |
Objem olejové nádrže | 0,95 l |
Objem palivové nádrže | 7,9 l |
Pohotovostní hmotnost | 115 kg |
Rozvor kol | 1480 mm |
Výška sedla | 955 mm |
Výška sedla (rozsah) | nad 900 mm |
Motor | |
Karburátor | vstřikování paliva |
Kompresní poměr | 13,8 : 1 |
Koncový převod | řetěz |
Převodovka | Stálý záběr, 6rychlostní |
Systém mazání | zásoba oleje v klikové skříni |
Systém startování | Elektrickým |
Systém zapalování | TCI |
Typ motoru | 4ventilový, 4taktní, Kapalinou chlazený, DOHC, Jednoválec |
Typ spojky | Mokrá, vícelamelová |
Vrtání x zdvih (mm) | 77 x 53,6 mm |
Zdvihový objem | 250 cm3 |
Podvozek | |
Přední brzda | Hydraulická jednokotoučová brzda O 270 mm |
Přední pneumatika | 90/90-21 54R s duší |
Přední zdvih | 310 mm |
Rám | Částečně dvojitý kolébkový |
Stopa | 116 mm |
Systém předního odpružení | Vidlice KYB®, plně nastavitelná dvoukomorová vidlice upside down se zdvihem citlivým na rychlost |
Systém zadního odpružení | Kyvná vidlice (kloubové odpružení) |
Úhel sklonu | 27° 10' |
Zadní brzda | Hydraulická jednokotoučová brzda O 245 mm |
Zadní pneumatika | 140/80-18 70R s duší |
Zadní zdvih | 317 mm |