Zcela nový model WR450F vám poskytne zcela novou úroveň ovladatelnosti pro maximální výkon na všech typech rychlého, kluzkého nebo technického terénu. Zcela nový model WR450F je vybaven výkonným motorem Yamaha nové generace o objemu 450 ccm a novým kompaktním hliníkovým podvozkem – obojí bylo vyvinuto přímo z nejnovějšího modelu YZ450F, který vítězí v závodech MXGP – a vy tak máte vše pod kontrolou.
Nově vyvinutý motor s obrácenou hlavou o objemu 450 ccm, který produkuje vyšší úroveň silného a lineárního výkonu, je lehčí a rychlejší než kdykoli předtím. Speciální řídicí jednotka pro enduro a pětistupňová převodovka s dlouhým zpřevodováním zajišťují vyšší výkon a trakci v širokém rozsahu rychlostí. Modernizovaná aplikace Power Tuner navíc usnadňuje výběr správného mapování pro úplnou kontrolu v nejrůznějších podmínkách na trati a za různého počasí.
Díky zcela novému hliníkovému podvozku je motocykl WR450F kompaktnější a hbitější než kdykoli předtím. Velmi tenká bezešvá kapotáž a plošší sedlo umožňují rychlejší a snadnější přenášení hmotnosti pro nejvyšší úroveň ovladatelnosti. Nejlepší odpružení KYB ve své třídě je sníženo o 10 mm a má upravené nastavení pro zvýšení výkonu v zatáčkách při nízkých rychlostech.
Výkon někdy nejde ničím nahradit. Lehčí čtyřtaktní motor nové generace o objemu 450 ccm s obrácenou hlavou je nejsilnější a nejpokročilejší konstrukcí, jaká kdy byla u enduro motocyklu Yamaha použita. Jeho dopředu směřující vstup sání a válec nakloněný dozadu pomáhají dosahovat vyššího výkonu ve všech otáčkách a dávají vám jistotu, že můžete nechat soupeře za zády.
Jedinečná konstrukce dopředu otočeného sání modelu WR450F umožňuje motoru o objemu 450 ccm pracovat s maximální účinností při všech otáčkách. Přímý sací kanál vede přímo k 39mm sacímu ventilu, což umožňuje bezprostřední odezvu plynu a okamžitou akceleraci, když ji potřebujete.
Pro vyšší výkon motoru nové generace o objemu 450 ccm vyvinuli konstruktéři společnosti Yamaha odolnou a kompaktní jednodílnou ocelovou spojku s talířovou pružinou, která minimalizuje hmotnost motoru a omezuje jeho šířku na minimum. Tato nová odolná spojka s konstrukcí optimalizovanou pro enduro poskytuje lehký záběr s velkým citem – a je navržená tak, aby zvládla extrémní podmínky enduro jízdy.
Pro nejnáročnější enduro podmínky je model WR450F vybaven speciálně navrženou pětistupňovou převodovkou s dlouhým zpřevodováním. Tato odolná převodovka obsahuje převody se zvýšenou pevností a je ideální pro technické i velmi rychlé úseky.
Nový hliníkový podvozek motocyklu WR450F byl vyvinut na základě nejnovějšího modelu YZ450F, který dosahuje vynikajících výsledků v závodech MXGP a Supercrossu. Tuhost dvojitých držáků nádrže je optimalizována tak, aby poskytovala kontrolovanou úroveň ohybu pro lepší tlumení nárazů. Model WR450F je také vybavený specifickými enduro držáky motoru, které zajišťují upravenou tuhost podvozku pro lepší pocit a zpětnou vazbu.
Tým designérů společnosti Yamaha zcela přepracoval kapotáž, takže nový model WR450F vypadá a působí kompaktněji než kdykoli předtím. Blatníky jsou o 50 mm užší a střední část motocyklu je také mnohem štíhlejší – tato nová kapotáž spolu s plošším sedlem zajišťuje lepší pohyblivost jezdce. Nově navržené blatníky a boční panely dodávají motocyklu zcela nový vzhled a podtrhují jeho mimořádně kompaktní a hbitý charakter.
Model WR450F je vybaven špičkovou přední vidlicí KYB s tlumením citlivým na rychlost a lehkým zadním tlumičem (vybaveným specifickým nastavením odpružení pro enduro), které poskytují vynikající cit a zpětnou vazbu. Přední a zadní odpružení má zdvih o 10 mm kratší než motokrosové stroje, což snižuje výšku sedla a snižuje těžiště pro lepší kontrolu při nízkých rychlostech. Přední vidlice jsou navíc vybaveny ručně nastavitelným kompresním tlumením.
Modernizovaná aplikace Power Tuner má funkci Quick Tuning, která umožňuje snadno zvolit libovolné nastavení motoru od jemného Smooth po ostré Aggressive, s ohledem na konkrétní podmínky. K dispozici je také sekce častých dotazů, která vysvětluje nejefektivnější způsob výběru nejlepšího nastavení motoru a odpružení pro danou situaci, spolu s řadou navrhovaných nastavení.
Motocykl WR450F je navržený tak, aby vám poskytl maximální kontrolu. Jezdecký trojúhelník vytvořený vazbou mezi plochým sedlem, polohou stupaček a umístěním řídítek poskytuje ideální ergonomii a snadnou pohyblivost jezdce. To umožňuje rychlou změnu polohy těla a přesun těžiště pro optimální kontrolu při brzdění, akceleraci nebo zatáčení.
Motocykl WR450F je plně připraven na enduro a je vybaven 18palcovým zadním kolem, pneumatikami enduro, osvětlením, přístroji, speciální jednotkou ECU a ventilátorem chladiče. Kapacita palivové nádrže je 7,4 l a k dispozici je přístup k vzduchovému sání bez použití nářadí, stejně jako ochranný kryt motoru a tlumič výfuku enduro, které doplňují specifikaci enduro.
Obecné | |
Barva | modrá |
Značka | Yamaha |
Rozměry | |
Celková délka | 2170 mm |
Celková šířka | 825 mm |
Celková výška | 1265 mm |
Minimální světlá výška | 330 mm |
Objem olejové nádrže | 1,2 l |
Objem palivové nádrže | 7,4 l |
Pohotovostní hmotnost | 117 kg |
Rozvor kol | 1470 mm |
Výška sedla | 955 mm |
Výška sedla (rozsah) | nad 900 mm |
Motor | |
Karburátor | vstřikování paliva |
Kompresní poměr | 13 : 1 |
Koncový převod | řetěz |
Převodovka | 5rychlostní, stálý záběr |
Systém mazání | zásoba oleje v klikové skříni |
Systém startování | Elektrickým |
Systém zapalování | TCI |
Typ motoru | 4ventilový, 4taktní, Kapalinou chlazený, DOHC, Jednoválec |
Typ spojky | Mokrá, vícelamelová |
Vrtání x zdvih (mm) | 97 x 60,8 mm |
Zdvihový objem | 450 cm3 |
Podvozek | |
Přední brzda | Hydraulická jednokotoučová O 270 mm |
Přední pneumatika | 90/90-21 54R s duší |
Přední zdvih | 300 mm |
Rám | Hliníkový, dvojitý kolébkový |
Stopa | 109 mm |
Systém předního odpružení | Vidlice KYB®, plně nastavitelná dvoukomorová vidlice upside down se zdvihem citlivým na rychlost |
Systém zadního odpružení | Kyvná vidlice (kloubové odpružení) |
Úhel sklonu | 26° |
Zadní brzda | Hydraulická jednokotoučová, O 245 mm |
Zadní pneumatika | 140/80-18 70R s duší |
Zadní zdvih | 306 mm |