Model YZ250F je oblíbenou volbou jezdců, kteří chtějí mít dokonalou kombinaci kontrolovatelného výkonu, hbitého ovládání a odolnosti typické pro motocykly Yamaha. Jakmile se na nové generaci modelu YZ250F projedete, okamžitě pocítíte rozdíl. Se zcela novým šasi, ultra kompaktní kapotáží a vylepšeným motorem je nový model YZ250F motocyklem, který už jste si vlastně zamilovali. Jen je ještě lehčí, agresivnější a dokonalejší!
Zcela nové šasi vychází přímo z vynikajícího modelu YZ450F, který ve své první sezóně vyhrál řadu závodů v seriálech MXGP a Supercrossu. Dvojitý hliníkový kolébkový rám s přepracovanou geometrií a nově umístěnou hlavovou trubkou má nižší těžiště a lepší vyvážení tuhosti, což umožňuje hbitější průjezd zatáčkou a také rychlé změny směru jízdy.
Další významnou změnou modelu YZ250F 2024 je zcela nová kompaktní kapotáž s velmi štíhlými kryty a mnohem plošším profilem sedla pro rychlé přenášení hmotnosti. K dispozici je také nový vysoce účinný systém řízení průtoku vzduchu a přepracovaná řídicí jednotka. Tyto prvky zvyšují maximální výkon citlivého čtyřtaktního motoru o objemu 250 cm3. Nová verze aplikace Power Tuner potom nabízí intuitivní funkci „Quick Tuning“.
Nová generace modelu YZ250F využívá stejnou konstrukci rámu jako vítězný model YZ450F v závodech seriálu MXGP. Díky nižší hlavové trubce a novým kolejnicím nádrže vám tento lehký dvojitý hliníkový kolébkový umožní rychleji a plynuleji projíždět zatáčky. Díky nižšímu těžišti a snížené hmotnosti je model YZ250F hbitější než kdykoli předtím. Upravené vyvážení tuhosti a pro model YZ250F specifické uložení motoru navíc poskytují dostatek citu i zpětné vazby.
Upravený trojúhelník jezdce je přizpůsoben jezdcům různých velikostí i typů postavy. Kryty jsou o 50 mm užší, plošší sedlo je o 5 mm vyšší a stupačky jsou o 5 mm níže, což zajišťuje lepší ergonomii, lepší pohyblivost jezdce a také lepší ovladatelnost motocyklu. Nové boční panely působí přiléhavějším a lehčím dojmem a nový menší přední blatník zlepšuje proudění vzduchu k chladičům, což zajišťuje rovnoměrné chlazení stroje.
Model YZ250F se považuje za jeden z nejkonkurenceschopnějších čtyřtaktních modelů o objemu 250 cm3 s nejlepší odezvou v nízkém až středním pásmu otáček. Nový systém řízení průtoku vzduchu v zadním kanálu spolu s přeprogramovanou řídicí jednotkou zvyšují výkon motoru v nejvyšších otáčkách. Díky tomu je s tímto strojem, který vyhrává závody seriálu Motocross Grand Prix, každý jezdec ještě konkurenceschopnější.
Došlo k navýšení výkonu motoru ve vysokých otáčkách a šířka kapotáže je jen minimální. Zásluhu na tom má nový účinný systém řízení průtoku vzduchu, který vede čerstvý vzduch ze zadní části motocyklu prostorem mezi palivovou nádrží, rámem, sedlem a bočními panely. Když se vzduch dostane do odlehčeného airboxu, nejprve se předčistí pomocí víření, které odmršťuje částice stranou a tím omezuje zanášení čističe vzduchu a usnadňuje pravidelnou údržbu.
Přední vidlice KYB na modelu YZ250F jsou všeobecně považovány za jedny z nejlepších ve své třídě. Nová generace motocyklu je navíc vybavena upraveným nastavováním vidlice a novým ručně stavitelným kompresním tlumením. Zadní odpružení Monocross s přepákováním a tlumiče KYB mají také upravené nastavení pro vysokou úroveň trakce a kontroly. Aplikace Power Tuner navíc obsahuje užitečné údaje o nastavení odpružení pro rychlou a přesnou ruční úpravu.
Díky použití nového materiálu zadní hadice se zlepšila odezva zadní brzdy nového modelu YZ250F. Cílem bylo poskytnout vám citlivější ovládání pro širší rozsah řízení smyku v ostrých zatáčkách nebo při úpravě polohy v letu při skocích.
Vylepšený motor YZ250F s obrácenou hlavou je vybaven novým rozvodovým řetězem s nízkým třením, který je navržen tak, aby vydržel přenos výkonu v pásmu nejvyšších otáček. Nová konstrukce je širší a odolnější a systém DOHC využívá za účelem optimalizace účinnosti také nová řetězová kola rozvodového řetězu a nové nastavení napínače.
Konstruktéři značky Yamaha se zaměřili na snížení hmotnosti všude, kde to bylo možné. Současně však zachovali spolehlivost a odolnost modelu YZ250F. Výrazného snížení hmotnosti bylo dosaženo díky novému pomocnému rámu, přepracované palivové nádrži a palivovému čerpadlu – a také díky novému vedení řetězu a modernizovaným ovládacím lankům.
Aplikace Power Tuner od společnosti Yamaha byla jedním z prvních systémů pro ladění motorů v motokrosu pomocí chytrého telefonu. Nová generace motocyklu YZ250F je vybavena novou verzí této špičkové aplikace. Zvolte funkci „Quick Tuning“ a posuvníkem nastavte dávkování výkonu motoru na zvolenou hodnotu mezi „Plynule“a„Agresivně“, aby dávkování výkonu odpovídalo podmínkám a stylu jízdy.
Nová generace motocyklu YZ250F je vybavena nejnovějšími elektronickými technologiemi, které vám poskytnou tu nejvyšší úroveň ovladatelnosti. Řízení rozjezdu umožňuje nastavit maximální otáčky motoru při rozjezdu. Když brána klesne, budete mít při rozjezdu k dispozici výkonu potřebný k vítězství. Systém kontroly trakce nabízí dvě úrovně asistence a možnost úplného vypnutí.
Obecné | |
Barva | modrá |
Značka | Yamaha |
Rozměry | |
Celková délka | 2180 mm |
Celková šířka | 825 mm |
Celková výška | 1275 mm |
Minimální světlá výška | 350 mm |
Objem olejové nádrže | 0,95 l |
Objem palivové nádrže | 6,2 l |
Pohotovostní hmotnost | 105 kg |
Rozvor kol | 1475 mm |
Výška sedla | 970 mm |
Výška sedla (rozsah) | nad 900 mm |
Motor | |
Karburátor | elektronické vstřikování paliva |
Kompresní poměr | 13,8 : 1 |
Koncový převod | řetěz |
Převodovka | 5rychlostní, stálý záběr |
Systém mazání | zásoba oleje v klikové skříni |
Systém startování | Elektrickým |
Systém zapalování | TCI |
Typ motoru | 4taktní, Kapalinou chlazený, DOHC, 4ventilový, Jednoválec |
Typ spojky | Mokrá, vícelamelová |
Vrtání x zdvih (mm) | 77 × 53,6 mm |
Zdvihový objem | 250 cm3 |
Podvozek | |
Přední brzda | Hydraulická jednokotoučová O 270 mm |
Přední pneumatika | 80/100-21 51M s duší |
Přední zdvih | 313 mm |
Rám | Dvojitý kolébkový, hliníkový |
Stopa | 119 mm |
Systém předního odpružení | Teleskopická vidlice upside down |
Systém zadního odpružení | Kyvná vidlice (kloubové odpružení) |
Úhel sklonu | 26° 55' |
Zadní brzda | Hydraulická jednokotoučová O 240 mm |
Zadní pneumatika | 110/90-19 62M typ se vzdušnicí |
Zadní zdvih | 313 mm |