Speciální edice YZ250F k 50. výročí oslavuje půlstoletí výroby motocyklů YZ, která začala v roce 1973. Ve stejném roce, kdy značka Yamaha vyhrála svůj vůbec první titul mistra světa v motokrosu. Tato exkluzivní edice v závodních barvách inspirovaných 90. lety s bílou kapotáží, fialovo-růžovou grafikou, fialovým sedlem a černými koly vzdává hold minulosti a zároveň se soustředí na budoucnost.
Nová generace modelu YZ250F v edici k 50. výročí se vyznačuje zcela novým lehkým hliníkovým šasi, ultra kompaktní bílou kapotáží a vylepšeným motorem s vyšším výkonem a čistou závodní DNA Yamaha. I když má retro závodní barvy, vše na tomto špičkovém motokrosovém stroji dýchá pokročilou technologií a vítězným výkonem, díky nimž se Yamaha stala jednou z nejúspěšnějších značek současnosti.
Nejlepší odpružení KYB ve své třídě má upravené nastavení pro ještě lepší trakci a tlumení nárazů. Nové plošší sedlo a úzké kryty zlepšují ergonomii a umožňují lepší ovladatelnost. Navíc díky vylepšené aplikaci Power Tuner lze model YZ250F v edici k 50. výročí snadněji nastavovat pro zajištění vysokého výkonu na různých tratích.
Nová generace modelu YZ250F využívá stejnou konstrukci rámu jako vítězný model YZ450F v závodech seriálu MXGP. Díky nižší hlavové trubce a novým kolejnicím nádrže vám tento lehký dvojitý hliníkový kolébkový umožní rychleji a plynuleji projíždět zatáčky. Díky nižšímu těžišti a snížené hmotnosti je model YZ250F hbitější než kdykoli předtím. Upravené vyvážení tuhosti a pro model YZ250F specifické uložení motoru navíc poskytují dostatek citu i zpětné vazby.
Upravený trojúhelník jezdce je přizpůsoben jezdcům různých velikostí i typů postavy. Kryty jsou o 50 mm užší, plošší sedlo je o 5 mm vyšší a stupačky jsou o 5 mm níže, což zajišťuje lepší ergonomii, lepší pohyblivost jezdce a také lepší ovladatelnost motocyklu. Nové boční panely působí přiléhavějším a lehčím dojmem a nový menší přední blatník zlepšuje proudění vzduchu k chladičům, což zajišťuje rovnoměrné chlazení stroje.
Model YZ250F se považuje za jeden z nejkonkurenceschopnějších čtyřtaktních modelů o objemu 250 cm3 s nejlepší odezvou v nízkém až středním pásmu otáček. Nový systém řízení průtoku vzduchu v zadním kanálu spolu s přeprogramovanou řídicí jednotkou zvyšují výkon motoru v nejvyšších otáčkách. Díky tomu je s tímto strojem, který vyhrává závody seriálu Motocross Grand Prix, každý jezdec ještě konkurenceschopnější.
Došlo k navýšení výkonu motoru ve vysokých otáčkách a šířka kapotáže je jen minimální. Zásluhu na tom má nový účinný systém řízení průtoku vzduchu, který vede čerstvý vzduch ze zadní části motocyklu prostorem mezi palivovou nádrží, rámem, sedlem a bočními panely. Když se vzduch dostane do odlehčeného airboxu, nejprve se předčistí pomocí víření, které odmršťuje částice stranou a tím omezuje zanášení čističe vzduchu a usnadňuje pravidelnou údržbu.
Přední vidlice KYB na modelu YZ250F jsou všeobecně považovány za jedny z nejlepších ve své třídě. Nová generace motocyklu je navíc vybavena upraveným nastavováním vidlice a novým ručně stavitelným kompresním tlumením. Zadní odpružení Monocross s přepákováním a tlumiče KYB mají také upravené nastavení pro vysokou úroveň trakce a kontroly. Aplikace Power Tuner navíc obsahuje užitečné údaje o nastavení odpružení pro rychlou a přesnou ruční úpravu.
Díky použití nového materiálu zadní hadice se zlepšila odezva zadní brzdy nového modelu YZ250F. Cílem bylo poskytnout vám citlivější ovládání pro širší rozsah řízení smyku v ostrých zatáčkách nebo při úpravě polohy v letu při skocích.
Konstruktéři značky Yamaha se zaměřili na snížení hmotnosti všude, kde to bylo možné. Současně však zachovali spolehlivost a odolnost modelu YZ250F. Výrazného snížení hmotnosti bylo dosaženo díky novému pomocnému rámu, přepracované palivové nádrži a palivovému čerpadlu – a také díky novému vedení řetězu a modernizovaným ovládacím lankům.
Aplikace Power Tuner od společnosti Yamaha byla jedním z prvních systémů pro ladění motorů v motokrosu pomocí chytrého telefonu. Nová generace motocyklu YZ250F je vybavena novou verzí této špičkové aplikace. Zvolte funkci „Quick Tuning“ a posuvníkem nastavte dávkování výkonu motoru na zvolenou hodnotu mezi „Plynule“a„Agresivně“, aby dávkování výkonu odpovídalo podmínkám a stylu jízdy.
Nová generace motocyklu YZ250F je vybavena nejnovějšími elektronickými technologiemi, které vám poskytnou tu nejvyšší úroveň ovladatelnosti. Řízení rozjezdu umožňuje nastavit maximální otáčky motoru při rozjezdu. Když brána klesne, budete mít při rozjezdu k dispozici výkonu potřebný k vítězství. Systém kontroly trakce nabízí dvě úrovně asistence a možnost úplného vypnutí.
Obecné | |
Barva | bílá, fialová |
Značka | Yamaha |
Rozměry | |
Celková délka | 2180 mm |
Celková šířka | 825 mm |
Celková výška | 1275 mm |
Minimální světlá výška | 350 mm |
Objem olejové nádrže | 0,95 l |
Objem palivové nádrže | 6,2 l |
Pohotovostní hmotnost | 105 kg |
Rozvor kol | 1475 mm |
Výška sedla | 970 mm |
Výška sedla (rozsah) | nad 900 mm |
Motor | |
Karburátor | elektronické vstřikování paliva |
Kompresní poměr | 13,8 : 1 |
Koncový převod | řetěz |
Převodovka | 5rychlostní, stálý záběr |
Systém mazání | zásoba oleje v klikové skříni |
Systém startování | Elektrickým |
Systém zapalování | TCI |
Typ motoru | 4taktní, Kapalinou chlazený, DOHC, 4ventilový, Jednoválec |
Typ spojky | Mokrá, vícelamelová |
Vrtání x zdvih (mm) | 77 × 53,6 mm |
Zdvihový objem | 250 cm3 |
Podvozek | |
Přední brzda | Hydraulická jednokotoučová O 270 mm |
Přední pneumatika | 80/100-21 51M s duší |
Přední zdvih | 313 mm |
Rám | Dvojitý kolébkový, hliníkový |
Stopa | 119 mm |
Systém předního odpružení | Teleskopická vidlice upside down |
Systém zadního odpružení | Kyvná vidlice (kloubové odpružení) |
Úhel sklonu | 26° 55' |
Zadní brzda | Hydraulická jednokotoučová O 240 mm |
Zadní pneumatika | 110/90-19 62M typ se vzdušnicí |
Zadní zdvih | 313 mm |